Frispel

sedan 2001

Transformers

CRS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
  • Stad: Ljusdal
« Senast ändrad: december 01, 2011, 00:45:00 av CRS »


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
CRS, är de från SM-spelet? Ser ju ut att vara Limited Edition-koder.


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås

Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Det blev ca 250 spel.
Vad priser det blev vet jag inte då BUD satte ihop ett paket. Men vi hadde med translite, t-shirts och flyers.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
KO: En sån här. Har du en någorlunda fräsig telefon har du nog en läsare också.



REO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 219
    • Visa profil
  • Stad: Sköndal
Läsare i telefonen???? Upplys en okunnig


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Aha, så istället för att jobba dig med att skriva "Linus - En toppenkille!" så ritade du lite snabbt den här bilden istället.
Det är ju jättebra! :D


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nu börjar vi så smått lämna topic här, men jag har ett litet program i min (ganska simpla) telefon som heter neoreader. MMed det och kameran kan man läsa dylika koder.


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Har du en smart phån så kan du hämta hem en app som läser sådana koder med kameran. Man kan då helt plötsligt tyda det superhemliga budskapet som bildkoden innehåller.

Lite som att skriva hemliga saker i Wörd med typsnittet Wingdings, fast klurigare ;)

Edit: Too slow
« Senast ändrad: december 01, 2011, 00:01:56 av KO »


REO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 219
    • Visa profil
  • Stad: Sköndal

CRS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
  • Stad: Ljusdal
Man kan ju även, som i det här fallet, gömma en länk till en websida i en qr-kod. Eller en film, erbjudande, bild, mailadress, telefonnummer osv.

EZL: Koden var från LE-flyern som Ole postade, sid 2, apron.


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Spelade combo LE maskinen (Maskin 072 av 500) igar kvall i en turnering.

Spelade 4-5 credits totalt varav en runda i turneringen.

LE varianten ar skitsnygg med dom 2 olikafargade rails/ben/lockdown bar.

Mina omdomen av andringarna jamfort med den vanliga:
Kanonen som ror sig nar kulor skjuts ut gor inte jattemycket till eller fran.

roboten pa vanstersidan roteras kanske 45 grader om man traffar targeten langst bak pa vansterrampskottet. Detta gor att kulan ibland aker ner bland bumprarna, ibland i vansterloopen, och ibland nerfor rampen some ett vanligt rampskott. Alla tre varianterna ar sakra (ej sucker skott).

playfieldet pa hogersidan funkar ungefar som rampen gor i vanliga fall (det ar ett bredare och lattare skott an pa den vanliga) tills man skjutit upp kulan dar ett antal ggr. Da fastnar den innanfor en grind pa spelplanen. Sen kan man vagga spelplanen fram och tillbaka med knapparna i ett antal sekunder (tank path of adventure fast snabbare). Man kan da vagga kulan fram och tillbaka sa att den tar sig upp for den V formade spelplanen. Desto hogre upp man kommer desto mer poang far man. Langst ner trycker man snabbt pa knapparna och desto hogre upp ju langsammare maste man trycka. Det galler att komma i takt. Jag lyckades aldrig ta kulan anda upp. Den bredare metallrampen pa vanstersidan gor ocksa att skott pa Optimus som hamnar pa plasten rinner tillbaka mer kontrollerat och skickas oftast tillo vansterflippern.

Drop target: Tank Sopranos eller BDK. Man maste skjuta ner det en gang pa multiboll ett innan man kan borja locka bollar. Skjuter man det med full fart, sarskilt fran hogerflippern blir det ofta airbollar och sdtm. Det lampligaste verkar vara att klippa det i hogerkanten fran vansterflippern. Da studsar kulan in i hogervaggen och ar mer kontrollerbar.

Detta exemplar var installt ganska brant och var relativt svarspelat.

Framforallt ar LE versionen valdigt snygg, men jag har fortfarande inte riktigt fastnat for det som spel.


Tags: