Frispel

sedan 2001

Transformers

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Spelade 4-5 credits igar kvall pa Backcountry Pizza i Boulder. Tyvarr var det ganska hogljutt dar inne sa jag vet inte hur bra eller daligt spelets ljud ar.

Mjukvaran var version 1.01

Min hogsta poang var 41 miljoner. Det kandes inte sa hogt men det var dagens hogsta poang pa maskinen (forsta dagen pa location). GC ar installt pa 75 miljoner.

Artwork: SNYGG sideart och art package pa utsidan. Spelplanen kanns lite plottrig med en massa inserts. Ramperna ar valdigt snygga.

Regler: Aven i denna versionen kanns reglerna lite ofardiga. Forutom rollover lanes skillshot finns det en lane hogst upp, typ som super skillshot i TRS, men nar man skjuter den hander ingenting. Annars finns det bra stacking mojligheter och lite olika regler for autobots och decepticons. Det finns sex stycken rollover lanes precis som i Iron Man. Sen delas dom beroende pa vilken sida man spelar. vanster knapp roterar decepticons och hoger autobots. tander man alla tands multipliers som i TRS och Avatar.


Valjer man att spela som Autobots tands skotten och ramperna pa hoger sidan och vice versa.
Man verkar tanda modes precis som i MB (skjut ett skott fyra ggr for att tanda det.

Center skottet nar rampen ar uppe ar inte sa roligt och ibland bara kulan rullar ner pa plasten.

Bumblebee skottet ar coolt och ger double scoring (det kraver 9 skott). Bilen och en captive kula rullar upp ganska langt och ser coolt ut. Som i DM fast battre.

Spelet ar inte lika snabbt som Tron. slingshotsen ar inte lika peppiga heller sa det kanns lattare.

EZL: den skumma multibollen verkar vara liknande Bank Bust pa SM. Man far ut tva av kulorna och lockar man en till eller om man forlorar en boll far man den riktiga multibollen med eller utan hurry up/bonus.

Fiskskottet fran Sopranos ar exakt samma har.

Overlag hade jag inte samma intryck som Tron. Det gillade jag direkt. Manga andra Stern har tagit ett tag att borja tycka om. Reglerna har stora mojligheter och mitt forsta interyck ar relativt positivt. Jag ser fram emot att lara mig reglerna.
« Senast ändrad: oktober 13, 2011, 19:44:16 av DDH »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Låter ju bra. Synd bara att det kommer för många bra spel från Stern nu - vem ska ha råd att köpa alla? :-o


stefanlord

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 782
    • Visa profil
  • Stad: Borås


Ink dax att slå sönder din spargris :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

REO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 219
    • Visa profil
  • Stad: Sköndal

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
http://vimeo.com/31060384
Kanske är gammal men jag hade inte sett den...
Winners dont use drugs


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik

JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Jag har inte sett något av dom tidigare, tack.

Pausa det första klippet vid 03:04 och släng ett getöga på skrivbordet. Kan det vara en hint om John Borg's nästa lir? Men in Black III har biopremiär den 25:e maj år 2012.

Edit: Spelet efter AC/DC tycks snarare bli The Avengers.
« Senast ändrad: oktober 31, 2011, 22:06:34 av JFK »



beekey

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 162
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Är det någon av Stockholms-utställarna som har beställt Transformers?


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Försöker skramla ihop till ett...får väl sälja av ett TOM eller TAF till så vi får råd.....


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Flipperdoktorn har beställt både Tron och Transformers.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Bara jag som reagerar på att det är väldigt lite typiskt ljushyade angloamerikaner som jobbar i fabriken?
 Verkar vara mycket av mexikanskt, nativeamerikanskt ursprung. Fabriken ligger fortfarande i Chicago, och inte så nära Mexico-gränsen va?

Skarpa ögon där Wodka!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det är därför de inte tjänar något på att flytta tillverkning till Asien - de har redan låglönearbetare på plats! Det ska man väl vara tacksam för ifs - det verkar inte vara någon sweatshop direkt heller.


Tags: