Frispel

sedan 2001

Pinballcenter

John

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Jag tänkte höra här om det är något man bör tänka på när man beställer från utlandet, närmare bestämt http://www.pinballcenter.eu ställer frågan innan jag handlar på mig en hel del. Är det bara att köra på, eller?


JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Om du söker på pinballcenter i sökfunktionen så kan du se att andra verkar ha köpt där utan problem, själv har jag inte gjort det men det verkar ju vara en helt ok sida.

När du handlar från företag inom EU så ska det inte vara några problem alls, ingen tull, extra moms (varan säljs med moms från butiken om det är försäljning till privatperson) eller hanteringsavgift till posten som det blir när man handlar från USA (blir ju dock ingen tull för flipperdelar från USA men moms och hanteringsavgift blir det normalt sett).


gondar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Köpt massor av gånger därifrån. Ingen tull eller moms som JPN säger. Oftast skickar han sakerna satans snabbt, men ibland tar posten sin lilla tid (läs: vecka). Hänt någon gång att någon led vart skadad, men han har då snabbt skickat en ny. Kör på bara.


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Har också köpt massor därifrån, Marco är bra, lite kass på engelska bara. Ofta har han missat nån led eller 2 men dom skickar han med i nästa beställning isf.
Winners dont use drugs


Tags: