Frispel

sedan 2001

Mobilvänligt Forum

Smyken

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 269
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Jag vet inte hur många andra personer som brukar vara inne på SFS genom mobilen men jag vet att jag är det allt oftare och min största önskan skulle vara om man kan få forumet mer mobilvänligt än vad det är nu, Tapatalk vore ju en dröm ??

Denna fråga riktar sig väl mest till Sonar antar jag...


perjim

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
  • Stad: Mjölby

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
um... var på tapeten i en tråd för inte så länge sen.

Mitt svar var ungefär så här:

Jag håller på att testar lite med en mobilversion av sidan men den är lååångt i från klar så det är ingen idé att ni ber mig om att få tjuvkika :-).

Det hela har gått i stå under en månads tid medan jag har haft fullt upp med annat plus datorrelaterade problem. Dock så har arbetsbördan minskat nu och datorn är i ordning plus att jag har semester inom kort. Så förhoppningsvis så kommer det hända grejer inom en snar framtid.

Jag vågar inte lova något märkvärdigt men det ska gå att läsa och skriva i forumet på ett smidigt sätt från en smartphone är tanken.

Någon app kommer inte på tal varken till android eller iphone.

Det är så läget är nu, hoppas svaret inte är allt för tråkigt :-)




SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Har en Nokia N8 och med opera funkar sfs i stort sett perfekt -även göra inlägg-..


fredd@n

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: malmö
Jag har inte heller några problem med min motorola defy.Fungerar perfekt


Lasseba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
  • Stad: Lindome

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jo det funkar väl i de flesta smarta telefoner att köra sidan som den är idag, men lite omständligt är det väl allt? Jag tycker inte att det är någon höjdare att behöva jaga runt förmycket och zooma fram och tillbaka.


Tanken är, som jag nämnt förut, att få till en enklare variant av forumet som är bättre anpassat till mindre skärmar och finger navigering. Kommer att bli lite mer avskalad back to basics sida men förhoppningsvis rätt smidig att ha att göra med.

Självklart kommer man kunna surfa vidare på vanliga sfs med mobilen om man vill det.
« Senast ändrad: juli 20, 2011, 16:41:16 av Sonar »


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Ikke noe problem med forumet fra Galaxy S II heller, for den saks skyld heller ikke HTC Hero eller Google Nexus S.

Alle med Android, og med Firefox er det helt supert :)


Tags: