Frispel

sedan 2001

PAPA 14

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Nu ar det snart dags!

Blir det nagon svensk delegation i ar?


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Trevlig vecka i Pittsburgh trots totalt nästan 500 mil (och nästan 50 timmar!) i bilen.

-En av resans många höjdpunkter var Ron's fest ute i skogen utanför Pittsburgh på onsdagkvällen. 150 flipperspel i en helt galen lada (se Special When Lit). Jag fick huvudvärk av att vara där inne efter en stund. För många sinnesintryck! Många roliga och ovanliga spel, fast skicket var inte alltid 100%.

-Stannade på Monroeville Mall där dom filmade Dawn of the Dead 1978. Ett av dom sorgligaste arkadhallarna jag någonsin sett. Och noll flipperspel.

-Stannade även på kyrkogården där dom filmade Night of the Living Dead 1968.

-PAPA stället gör det värt hela resan. För många spel. Några höjdpunkter:
1.Zaccaria banken! Robot, Devil Riders, Farfalla, Clown, osv.
2.Flera uppsättningar med tre av samma spel inställda på Novice, Intermediate, och Expert.
3. Grym EM och woodrail bank med en massa spel jag inte spelat eller inte spelat på många år. Nip it, Big Flippers, etc.

-Spelsystemet. Jag är inte hundra på att jag gillar spelsystemet med fem maskiner på rad. Det är tillfredställande när man får in en bra runda, men överlag ganska frustrerande. Mycket svärande och frustration. En hel del sandbagging också. Tycker att det borde vara ngn WPPR ranking gräns för dom olika divisionerna. Spelen i finalrundorna i C var lite väl tiltiga, och dessutom ojämnt tiltiga. CFTBL och Tommy spelade nästan som vanligt (plus tjockare gummin) medan T3 och Avatar kunde bara spelas med pekfingrarna. Ogillar också att man kan köpa hur många entries som helst. Det blir nog Pinburgh istället nästa år.

Trevligt att träffa på tre svenskar där (Jonas, Mikael, och Andreas).

Jag la upp en HD walkthrough pa youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=_R9XZN9xsS0



Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag spelade inte ens hälften av Zacc-spelen då jag var där på Pinburgh.
Jag struntade i resten då de var så tråkiga.
Jag har dock ett par Zacc i min samling som är rätt trevliga, Farfalla och Clown.

Men lite ovanligt med så pass många Zacc-spel på samma plats och i USA.

Pinburgh-tävlingen kommer du att gilla.
Bara matchspelande a la IFPA-kval. Grymt roligt. där insåg jag än en gång att jag verkligen är en classics-spelare.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Hygglig samling spel där, jag antar att man kan känna sig en smula snurrig i huvudet när det finns så många spel och så lite tid till att bara glida omkring och leka. Verkar ju gå åt lite tid till köande när man kvalar.

En vecka där inne hade ju inte varit svårt att fördriva :)


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Galet sugen man blev av den filmen! Så många vackra 80tals-maskiner!


JAH

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
  • Stad: Bor
Jösses vad många spel. Knappt att en vecka räcker om man skulle spela runt ordentligt. Tänk att få det hela för sig själv en dag. Zooma runt i en stålmannen-cape på en kickbike.


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
DDH:
500 mil?! Då vill man verkligen spela ;)

Här i sverige vill inte folk ens köra 15 mil för att köpa ett spel ibland.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Men på vägen till att köpa det där spelet 15 mil bort kan man ju inte besöka platser där Dawn och night of the living dead spelats in heller.

Har man tur så råkar man susa förbi bryggan där Carl-Einar Häckner badade naken i Änglagård eller nått. ;-)


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Nagon la upp lite kort fran Ron's galna stalle. Jag markte inte den dar halva bilen pa vaggen nar jag var dar forran jag sag den har personens kort:

http://www.flickr.com/photos/rggiblin/sets/72157627380449979/


Tags: