Frispel

sedan 2001

Radioreportage

Helena

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Det har varit en del reportage/intervjuer i radio och tidningar. Även lite tv-inslag är på gång.

Det är svårt att få tag i alla reportage som varit i radio, men här kan ni lyssna på ett:

http://www.sr.se/gavleborg
Klicka sedan på "Front"

Gävles representant Reidar Spets ger en reporter lektioner i hur man spelar flipper..


På fredag ca kl. 18.30-18.40 kommer en intervju inför Flipper-SM att sändas live på P3 Frank.


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Hej.
Att skriva att man själv ska vara med i TV känns onekligen lite "kolla in mig-skrytigt", men faktum är att SVT var hos mig i förra veckan över 6 timmar och gjorde ett reportage.
Knappt att jag vågar gå ut med detta, då jag stod som en kratta under kameran när jag spelade och försökte träffa det jag skulle...
Det var ett mycket intresserat gäng som genast kavlade upp ärmarna och sa: ojj här ska det bli spela av...kul!

Snacka om "ringar på vattnet"...Helena Walter ringde vår lokala tidning Barometern och hänvisade till mig, därefter ringde Borås tidning...tv fick syn på detta och ringde mig...Tack Helena alltid kul att få denna chans:-)

Det blir ett reportage om massor av closeups främst på mitt favvospel. :-)
Det sänds nu ikväll eller eventuellt i morgon på Smålandsnytt.

Detta kan även skådas på nätet om ni inte bor i "rätt" region:-)

SVT-inför flipperSM-Smålandsnytt via nätet
Edit: troligen tidiga sändningen 17.55...annars ligger det i deras arkiv på nätet för visning en vecka frammåt.

Edit igen: den troliga tiden blir 19.10 eller 22.15 efter samtal med TV idag.
Stefan
« Senast ändrad: oktober 02, 2003, 18:08:23 av Pinballark »


S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Helena:
Det som har sänt inom de senaste 3 månaderna kan jag fåtag i i okej kvalite. Om jag får tag på tider och datum. (på SR då)
« Senast ändrad: oktober 02, 2003, 14:59:35 av S P »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Har spanat på 19:10 sändningen av Smålandsnytt massor av gjuterier och välta lastbilar, men ingen pinballark. Antar att reportaget kommer i morgon då.


Helena

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Håll utkik efter Flipper-SM i Stockholm City (tidningen alltså..) i morgon fredag. Flashig bild på Svante Ericsson ska vara med har jag hört.


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
I morgon blir det!
Gissa om jag ska sitta spikad i soffan...NOT!
Jag sitter i en bil på väg upp till Stockholm, och det är om möjligt ännu bättre:-)

Stefan


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Idag var jag med i TV som flipperstatist. Men, de stora stjärnorna var Reidar och Helena. Det var ett flipperreportage i Gävle-Dala lokalnyheterna. :-D

Här kan ni kolla in reportaget

19:10 sändningen (eventuellt de andra också?!) gå in på sisådär den sista femtedelen av programmet så kommer det.
« Senast ändrad: oktober 03, 2003, 02:04:55 av FEZ »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
www.city.se kan man ladda ner dagens tidning som pdf-fil om man vill lyssna på Helenas kloka ord och beundra en flipperspelare i djup koncentration :-D


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Har fått mail från SR ang. radio intervju idag, jag vidarebefodrar det till Helena!


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Är det nån som vet ifall det är nåt fel på SVT´s nätsändning??
Min realplayer bara hänger sig hela tiden så fort det kommer till flipperreportaget. :-(

Fler med samma problem??


Kan för övrigt tipsa om( med risk för att verka ego :-P) att Eskistuna Kuriren gjorde ett reportage om mig o mina flipper, som publicerades idag.
Flipper-reportage i Eskilstuna Kuriren


"Pinball ain´t no game
Pinball ain´t no sport
Pinbal IS religion"

Johan "Terminator" Lundin
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Som en obotlig simpsons freak så måste jag citera dem när jag ser Johan "terminator"s frisyr:
"now there's a haircut you can set your watch to"

:-D:-D

Grymt kul med all denna media uppmärkamhet!!


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Citera
Som en obotlig simpsons freak så måste jag citera dem när jag ser Johan "terminator"s frisyr:
"now there's a haircut you can set your watch to"

Sonar: Du får gärna ställa vilken klocka du vill till min frisyr.. :-D


Jo, visst är flipperspelet (både som spel o som företeelse) klart underskattat, och behöver därmed lite mer uppmärksamhet o status. :-)


"Pinball ain´t no game
Pinball ain´t no sport
Pinbal IS religion"

Johan "Terminator" Lundin
« Senast ändrad: oktober 07, 2003, 17:28:20 av Terminator »
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Vill bara påpeka för den som missat, reportaget med pinballark för smålandsnytt.
Se här online
Klicka på fredag 19:10, ungefär halvvägs in i sändningen så börjar det. Ett mycket bra reportage.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Det hänger sig för mig precis efter de väldigt, väldigt snyggt gjorda 5-10 sekunderna. :-(

Kan inte någon som är haj på att "rippa" internet-streamade filer spara ner allt som finns om flipper SM?


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Jag kan greja fram alla SVT-reportage som sänts och då i lite mer högupplöst format än Real om nån är intresserad.
Måste bara kolla om jag får det först, det där med rättigheter ni vet...

De jag hittat är Smålandsnytts Pinballark-knäck, GävleDala-reportaget med bl a Reidar och Helena, ABCs nöjessvepsblänkare med Linnea, Mikke och undertecknad samt ett Tvärsnyttreportage från Örebro.
Med största sannolikhet borde det nog bli ett inslag i Landet Runt.
« Senast ändrad: oktober 07, 2003, 21:54:57 av Purre »


Tags: