Frispel

sedan 2001

System1, funkar men inget ljud eller disp.

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Renoverar countdown och n funkar spelet så när som på att det är inget ljud i det. Har heller inget på displayerna, säkringen  är ok för dem och volten som lämnar trafon är ok. Jag har bara 3 displayer inkopplade men det sk
all väl kvitta?
Några förslag?
/andreas


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
du behöver nog "bränna" displayerna för att ge dem nytt liv. Gå in på Marwins pinball repair om den ligger kvar nånstans på nätet och titta under displayproblem så ser du hur du ska göra.

Ljudproblemet har jag dock ingen koll på.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Fasen nu blir jag misstänksam mot trafon igen :(...

Mätte pinsen på A1-P1 ( de två som skall leverare 69VAC till powersuppen) de visade noll...de andra på A1-P1 kontakten var normala och visade den volten som de skulle.....
Då mätte jag på trafon igen ( den lilla) på pin 8 och 9 hade jag 69V....
11 och 12 sköter ju 6 digits displayerna men när jag mätte dem ( mätte mellan 11 och 12) så var där inga 69V och det är ju de som går upp i A1-j1 kontakten....
69VAC 1/4 Amp säkringen går om jag kopplar in A1-J1 kontakten men är hel annars dvs om jag har alla kontakter borta från powersupplyen och även alla displayerna borta så går den inte och anluter jag A1-J1 kontakten till suppen så går säkringen....Vad skall volten vara på lugg 11 och 12 på den lilla trafon och framför allt gör jag rätt när jag mäter imellan dem eller skall jag mäta dessa på något annat sätt?

Mvh Andreas


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Jag skall osså prova bränna displayerna med ett 9volts batteri :)


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Så nu funkar det, det var fel säkring när jag fick det på 69 vac, en av displayerna var kortsluten, powersuppen trasig...men den lilla trafon var en hård rackare som hade överlevt så ett nytt pascal janin fixade det :)