Frispel

sedan 2001

Transport Östersund-Skåne

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Någon som skall köra denna sträcka?

mvh Andreas


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Jag såg ett företag här som förmedlade transporter till privatpersoner, men nu hittar jag inte det. Nån som kan peka mig i rätt riktning?


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Duger inte mitt erbjudande?

:-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Vilket erbjudande?

Har inte fått något :)

Mvh Andreas



ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Ett bra erbjudande men då måste jag ta mig upp te varberg :P.

Tysken plockar hem det till dörren för 1100 kr..Tack ändå


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Folk är ibland otroligt dumma (obetänksamma) med sina kommentarer, så det var nog sista gången jag försöker hjälpa till med sådant här.

T.ex:
Man kan väl för fan inte jämföra ett fraktbolag som lastar om 6-10 ggr till ngt superpris ordnat via en bekannts rabatterade avtal med momsen avdragen och ta det och jämföra med en personlig transport av en aktsam person 80 mil nästan hela vägen från dörr till dörr och dessutom tro att den personen skall köra ytterligare 2x20 mil till dörren för halva priset när bara bensinkostnaden på sluttampen blir högre.

När jag erbjöd denna möjligheten, så jämför jag med vad det skulle kosta mig själv att åka + tiden som jag sparar. Då tycks 1000 kr vara billigt för en så lång transport.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Pale

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
  • Stad: HÄSSLEHOLM
Östersund-Kristianstad 968km skulle jag fått betala 615kr för via en transportfirma för ett flipperspel. Och det är vitt med moms. Detta vill ju till att där man köper det kan lasta på pall, plasta och emballera.

Men då får man ju ta lite risker att det blir kantat av en gaffel eller något annat tråkigt. Fördelen är ju att det är duktigt försäkrat så händer något så är det lugnt om än mycket jobb med alla papper.

Fördelen att ha det kört av en flipperintresserad kille med släp och bil är ju att det säkert blir behandlat med kärlek och kommer fram i samma skick som det lämnade. Än om det är lite dyrare så är det nog det säkraste alternativet. Men man ska nog göra upp vad som händer om något händer i förväg.

För mig är det aldrig billigare att själv köra och hämta något än att skicka en lastbil. Men det är ju kul att köra och titta på grejer men ska man börja räkna in nerlagda timmar så är man ju minus direkt :)

Det viktigaste är väl att spelen kommer i fram i skicken dem lämnade.

"Jag har hjälpt ett par på AT med transporter av spel runt om i landet och aldrig har det varit någon skada, men rätt som det är så kommer det och då blir det tråkigt."
« Senast ändrad: juni 21, 2011, 10:11:23 av Pale »


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
INK= Jepp han kör ända upp till piteå!

COCS= nu vet jag inte om det är mitt inlägg du reagerade på?

Isåfall vet jag inte vad som är problemet?
Om jag nappar på ditt erbjudande så måste jag hyra bil + besin kristianstad - Varberg fram och tillbaka....
Tysken har en liten transportbuss och har ingen stor lastbil. Han har plockat hem 2 flipperspel till mig och han fraktar dem med omsorg som inte ens jag själv gör!!

Så om detta var riktat mot mig vetif#¤ rent ut sagt hur jag skulle kunna rättfärdiga att göra på något annat vis...Man vore förbannat dum att betala mer än dubbelt så mycket för något man aldrig provat samt att man skulle betala bensin, hyra bil och lägga en dag i körning....Man rår väl om sin egen hönsgård först och betalar väl för den bästa lösningen...!

Ps om inte detta var till mig: kan du bara glömma detta inlägg!

Mvh Andreas


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Andreas

Ett bra svar du skrev. Självklart väljer du själv det som är bäst för dig och jag förstår mkt väl att du vill undvika att köra till Varberg.

Jag har inget att tjäna på detta själv, så för mig spelar det ingen roll, jag ville bara hjälpa till.

Det jag kan kommentera är då att i din första postning här, så skrev du att du önskar en transport Östersund – Skåne, inget annat. Du nämner inte att det ’måste’ gå till Kristianstad och du nämner inte heller att du redan har ett erbjudande från dörr till dörr för 1100 kr. Om jag var i din sits och hade erbjudande om en transport från Östersund till Kristianstad dörr till dörr med en sådan förträfflig herre som du nu beskrivit och dessutom så prisvärt, så hade jag aldrig gått ut på SFS och frågat efter en transport på detta vis. Jag hade istället varit oerhört nöjd med att kunna få en sådan ypperlig tranport så billigt som 1100 kr och hade inte haft en tanke på att söka ett alternativ och gå ut och fråga andra.

Detta är inte första gången som jag helt i onödan lägger ner tid på att svara ngn på den här typen av fråga, utan det har hänt flera gånger nu. Det är inte ditt fel, utan mitt eget.

Ett annat ex. som hänt 2 st. ggr är jag vid Stockholms-resa erbjudit mig transportera flipperspel dörr till dörr från Göteborg med omnejd till Stockholm för en kostnad av 700 kr resp. 1000 kr. Båda gångerna så fick jag kommentarer i stil med att det var dyrt samt ockerpris. Personligen hade jag varit väldigt tacksam om jag själv blivit erbjuden detta och hade gladeligen betalt den summan för att få en personlig transport av en aktsam flippermänniska istället för av en transportfirma.

Jag har erbjudit andra transporter också, men med liknande utgång.

Så jag blir mest nu irriterad på mig själv att jag lagt tid på att försöka hjälpa andra och att det sedan resulterat i det jag beskrivit ovan.

Du behöver inte ta åt dig, för du har all rätt att tycka som du gör.

Jag kommer dock aldrig mer erbjuda hjälp med transport, för uppenbarligen kan folk fixa det bättre själva. Själv är bäste dräng, heter det ju :-)

Nu önskar jag alla på SFS en trevlig och rolig Midsommar och hoppas att det inte bara blir kallt och regnigt, utan att även solen tittar fram - åtminstone några timmar. Här i Göteborg är det f.n. grått, mulet och kallt, men det kan ju ändra sig :-D
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Haj igen!

När jag gick ut med detta hade jag inga erbjudande då jag bara trodde tysken körde till stockholm och tillbaka...Lite senare innan han levererade ett spel till mig sa han att han även körde längre...
Då ditt pris var det absoult inte något fel på så skulle jag nappat på detta om han inte sagt att han tog det för den pengen...Och det viktigaste för mig då jag har förhinder av att vara från min familj en längre tid ( vilket jag inte tänker gå in på här) var att han kan ta det dörr till dörr...Därför satte jag skåne då det är köravstånd på en timme från kristianstad nästan över allt i skåne.

Så ditt erbjudande var det inget galet på det är bara det att hemkörningen är viktigt för mig.

Glad midsommar från ett lika mulet skåne :)


Tags: