Frispel

sedan 2001

Byte användarnamn.

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Frasse: Om du eller någon annan vill byta namn så maila mig med vad ni vill byta till. Kommer inte ihåg vad jag skrev exakt sist men överlag så tycker jag att namnbyten inte ska tas för lätt på. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om du är allvarlig eller bara driver med mig Frasse. Det är därför jag vill att de som är uppriktigt intresserade av att byta användarnamn ska maila mig med exakt information.

Användarnamnet är ju det vi känner igen varandra med här i forumet och jag kan väl nästan jämföra det med att man skulle byta ansikte i verkliga livet eller nåt. Hur skulle det upplevas av din omvärld, t.ex. din arbetsplats. Det tar lite tid för folk att ställa om att det är samma person bakom.

Sedan blir det ju förvirrat om man läser gamla trådar och någon refererar till en användare med namn och det namnet finns inte längre.

Första gången ni kommer och vill byta användarnamn och särskilt om ni bara vill byta till eran TAG så tycker jag det är ok. Men om någon kommer en andra gång och vill byta då blir det till att kunna motivera det bra.


Nu kör jag ett "uppsamlingsheat" och alla som vill byta får passa på. Nästa tillfälle blir kanske tidigast om ett halvår.

Ska väl tillägga om att man vill byta till ett användarnamn som någon tidigare haft så är det känsligare. Jag ser helst att det finns en "karenstid" på det gamla namnet. Eventuellt kommer jag kontakta den tidigare ägaren också.


Någon fundering?

:-)


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO

larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
lillaemil heter numera larsson. Ändrat eftersom jag faktiskt heter det och inte emil ( det är min son som heter det ).. larsson var upptaget vid registrering men har nu blivit "preskriberat" eftersom användaren inte använt det på 8 år och därför kunde jag överta det.

Tack Sonar för support med nickbyte =)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det är bra att tag:en nu finns utsatt under användarnamnet.

Sen borde de nog vara på sin plats att informera nya medlemmar att välja rätt användarnamn från början och samtidigt, som Sonar nu gör, ett uppsamlingsheat för att sen stänga till möjligheten att byta namn en längre tid.

Instämmer med Sonar att det blir väldigt förvirrande med en massa byten.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Abbe

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Skulle vilja byta mitt namn till ADA. Sublime78 är ett jäkla spolinganamn som förföljer mig :(


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad

Stoffe

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Kan inte ansvarig utgivare döpa om mig till Stoffe istället för Stooffe också ?
Enda anledningen att jag valde två o var att det var upptaget men nu verkar det ha rensats bort lite inaktiva medlemmar om man tittar i medlemslistan.

Tack på förhand !


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Hade gärna bytt användarnamn till min tag JFK.
Nuvarande namn är inget som passar min sunda livsstil. :-(


Tags: