Frispel

sedan 2001

Var finns Internet annonssida för beg. bilar i utlandet?

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej

Om jag vill leta efter en bil att köpa i t.ex. Tyskland, så undrar jag om tips på var jag kan leta, vilka hemsidor alltså.

Jag känner bara till en hemsida i Tyskland =
mobile.de
men på den fanns knappt ngt av det jag söker - bara 9 st. träffar på en Volvo V70 -99 eller -00 med automatlåda.

Finns det ngn annan större annonsplats eller flera andra?

Kanske det finns även sådana större annonsställen i Frankrike, Italien?

Tack för tips om länkar!

Mvh CS
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


WET

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 181
    • Visa profil
  • Stad: Umeå/ Gardermoen
Ebay.de har ju en del. Letar själv en Bmw 325d E91. Men frågan är om det lönar sig med import under 20000 Euro?

" Nice from a far, but far from nice "


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Kjøpte min '03 V70 i 2005 fra Tysklands største Volvoforhandler i München. Bilen hadde gått 80000km og kunne ikke se at den var brukt engang. Müchen er bra stalltips for kjøp, bruktmarkedet er knallhardt. Jo lenger nord, jo dårligere stand, veldig generalisert selvsagt.

Fant bilen her:
http://www.autoscout24.de

For oss nordmenn finnes en flott side for import, du finner helt sikkert noe nyttig for deg der også, inkl lenker:

http://tyskland.org/

« Senast ändrad: maj 30, 2011, 14:33:36 av ARE »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
are

Jag har bott i München drygt 1 år när jag arbetade på BMW år 1986-87.

Vad heter Volvo-handlaren i München?

Tack!
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
COCS: Karl Theis eller noe slikt, men rett etter jeg var der så skiftet de navn.  Jeg bodde på et hotell hvor jeg kikket rett ned på BMW fabrikken, og det var kun kort vei å gå til forhandleren.

Lette i gammel epost og googlet litt:
http://www.volvo-centrum-muenchen.de

Det er butikken i Moosacher Strasse 58 jeg var, den gangen het den Karl Theis GmbH

Så fornøyd var jeg sist at neste gang så leter jeg trolig bare opp bilen på sidene der, betaler og får den hjem med bilfrakt.



CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Ursäkta, Wetty var visst före med Ebay.
Men här är en annan tysk sida:
www.dhd24.com
« Senast ändrad: maj 30, 2011, 23:24:00 av CKR »
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
are och andra, tack för svaren!
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Skp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: Malmö

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

GSMHACKER

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 131
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
italien volvos levereras väll bara med 2.0 L   värt att tänka på


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ja, det stämmer och det gäller för andra bilfabrikat också. (skatteregel i Italien).

Jag jobbar ju på Volvo (3P) och vi har en Volvo-verkstad inne på området. Jag frågade 2 av dom jag känner där och dom säger det är inga problem med dom bilarna (delar m.m.), men däremot kan man (jag) konstatera att värdet som beg. bil är lägre. Det finns en hel del sådana i Sverige nu.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Troligtvis info ni redan har koll på , men för de som inte har det kan det vara värt att kolla upp utrustningsnivån när man jämför priser.. Olika länder har olika standardutrustning , utrustningspaket osv ..

Kan ju vara surt att få hem en bil till vad man tycker är ett kanonpris bara för att märka att det inte är eluppvärmd bakruta , ingen sätesvärmare tex...


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Definitivt verdt å sjekke. Når det gjelder 2-3 år gamle leasingbiler så er dette veldig ofte inkludert fordi detet er leseingfirmaene veldig klar over at må være på plass.


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Angående att andrahandsvärdet är lågt på Volvo V70 II 2.0 Flexifuel, så förstår jag det. Jag var själv inne på att köpa en, men provkörde som tur var en sådan hyrbil.
Det är ett otroligt varv på motorn vid motorvägskörning, vilket i sin tur innebär ett jäkla liv i kupén. Jag drog i växelspaken ett antal gånger i förhoppning om att hitta en högre växel. En ny stor bil i den prisklassen borde inte låta på det viset i 110 km/h och uppåt, men ifall man är ute efter en bil att ha för mestadels stadskörning, i lite lägre hastigheter, så är det nog en prisvärd bil. Jag skulle i alla fall rekommendera en provkörning i lite högre hastighet, ifall det nu är någon som funderar på att slå till på en sådan. Själv bestämde jag mig för en 2.5 istället.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


Pale

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
  • Stad: HÄSSLEHOLM
vi köpte 2st 2,0 flexifuel som tjänstebilar men dem lämnades tillbaka omgående och byttes till 2,5an.

Det är precis som CKR beskriver om inte ännu värre. Helt makalöst mycket skitbil :)


Tags: