Frispel

sedan 2001

Här kan du läsa brevet (anmälan) om flippertävlingar

CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Nu har jag läst mailet igen , o jag e fanken 100% säker på att dettta kan inte vara på allvar.

Vore min man eller hustru spelmissbrukare , hade jag oavsett frustration , inte uttryckt mig som i mailet....

Detta kan inte vara sant , det är för mycket i mailet som "stämmer" med verkligheten , t.ex  vem som hyrt parken, antalet deltagare , att usa killar e inblandade , sponsring mm.
"hon" hänvisar till att hennes man sagt ur många deltagare det är , samtidigt som hon själv troligen måste gogglat  angående prispengar , vem som hyrt parken osv osv....

Ambassader o hundratals individer..........nej nog faan e det nån som driver med Balac o övriga flipperSverige.....

Får LI och / eller polis spåra Ip-adresser o i det absolut längsta försöka gå till botten med detta ?

Får / kan man som internet-anonym avsändare verkligen kunna LI- anmäla och JO-anmäla ?

"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
CC : Klart det är fake...

Anmäl nu minst ett 10tal olika människor/sporter/länder...
Givetvis till samma epostadress (o hur kom det rätt?)
Vem är Ida Östlund ?
Vem är Elin Vidlund?


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
varför är anton portad på interpool...

så många frågor, ligger dom i nån form av sammanhang ?


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tror att brevet är skrivet av en person som menar allvar. Jag tror inte att det är för att jäklas, men hon är upprörd eller orolig. Brevet är skrivet på en lördagskväll - kanske dom diskuterat detta hela dagen. Han kanske talade om BPP, men hon Googlade och hittade IFPA. Missförstånd händer så lätt...

Så jag tror att hon skrev brevet på riktigt i hopp om att få ngt gehör. Hon fattar inte vad det handlar om, utan tror att det är ungefär samma sak som enarmade banditer. Hon har lyssnat med ett halvt öra och har alltså inte förstått att det handlar om 2 olika arrangemang. När hon sedan själv Googlar, så drar hon sina egna slutsatser.

Hon är nog totalt okunnig och sitter och pysslar ihop sina egna röda trådar i anmälan.

Jag tror inte det är en fi till ngn av arrangörerna.

Det är oviktigt vem som gjort anmälan, fast man vill ju ändå gärna veta vem och mer om bakgrunden till varför.

Det enda viktiga är att veta hur man skall förbereda sig (tävlingar) i framtiden för att undvika sådant här trams.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Elin Vidlund är handläggare på LI.

Mailet verkar skickats 14 maj , alltså föera dagar före någon i Åkarp blivit avstängd , om man långsökt gör den kopplingen - vilket inte stavning eller innehåll , torde göra.

Ida Östlund är spännande.....
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tycker det spekuleras lite väl mycket här, och oavsett vem som har anmält och varför har ju den personen bara sett till att lagen följs. En samhällets riddare och rättvisans följeslagare, eller nåt. Det är lagen det i första hand är fel på, inte anmälaren.

För övrigt blev medlemmen avstängd efter att anmälan skickades in, så det var knappast ett skäl.


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
Jag tror att brevet är fake, skrivet av någon som är kass på att spela (som jag) eller mellanbra ...
eller möjligtvis efterbliven och ifrån åkarp.. det sistnämnda har jag inga bevis för...  
Tvivlar starkt på att det är personen som undertecknat
brevet som skrivit det vilket vittnar om att det är någon som har insyn men vill dölja sig.
Fritt att kontakta mig, ola@ballinplay.se , förklara varför och varför och varför..... så ska jag nog lyssna... döljer såklart avsändaren innan det visas på forumet, men inga pdf-filer o så..

 


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
LOP : Lagen har väl inte prövats på det här sättet tidigare ?


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Kan så vara COCS , men om hon nu lyckat goggla fram alla sina uppgifter borde hon sett och förstått att tävlingen 27-29 maj inte e en tävling man kan anmäla sig till..... där faller hela resonemanget ............tror jag.

Fast vill man bara jävlas o LI inte vill ta emot anmälan så e det jäkligt strongt att dra det till JO, det talar möjligen för "äkthet"

ZeeDee: Antons portning lär bero på "icke önskvärt uppträdande" , det är helt irrelevant i detta fall !
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
CC : Självklart, han blev såklart inte ens sur över det utan det berör bara en dörr som är  120,x240, inget utöver det.. Varför skulle det inte ha en innebbörd om han i samma veva blev portad här ?


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
cc : hävdar inte att det är han, men motiven hopas åt det hållet...

edit : hopas, som att de drar sig däråt...
« Senast ändrad: maj 28, 2011, 03:42:51 av ZeeDee »


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Citera
Fritt att kontakta mig, ola@ballinplay.se , förklara varför och varför och varför..... så ska jag nog lyssna... döljer såklart avsändaren innan det visas på forumet, men inga pdf-filer o så..


Vad menar du?


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Tiden för anmälan och avstängningen faller inte samman , samt att han inte tidigare gjort har något som tyder på en sån aktion.

Att vara hyperaktiv på ett forum , och diskutera massa ovidkommande saker, jämfört med att göra en LI-anmälan och sedan en JO-anmälan , faller inte i samma fack , tror jag.
I min värld ville han väl , uttryckte sig helt fel och blev inte accepterad.....

Stryknina Eichmann vs Karin Bengtsson , lixom ;)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Eftersom det är skrivet på en lördagskväll, så kan man helt säkert efter t.ex. några glas vin, blanda ihop både datum för BPP & IFPA. Så länge man sitter framför datorn och hittar sökord 'Vårgårda' och 'flippertävling', så passar det ihop - tycker man.

Detta är som sagt rena spekulationer och egentligen helt onödigt, eftersom skadan redan är skedd. Och även om vi får reda på vem det är, så kan vi ju inte kölhala personen i fråga.

Bättre att lägga energi på att fixa till så att det inte händer igen.

Nu är det läggdags för mig :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Citera
Eftersom det är skrivet på en lördagskväll, så kan man helt säkert efter t.ex. några glas vin,


Uff , både alkohol o spelmissbruk........

Sorry , kunde inte låta bli......
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Tags: