Frispel

sedan 2001

WW frågor från NUBE

Fredrik77

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Har plockat isär mitt första flipper och behöver lite tips & hjälp.
Har några frågor...
På pelarna som håller upp övre planen sitter idag brickor och på ngn en mutter som distanser vilket gör att en av pelarna inte når igenom spelplanen så man kan fästa muttern på ovansidan. Skall det sitta ngn distans där egentligen, eller tror ni jag kan ta bort dom !?
Hur får man lättast isär alla vita kontakter under spelet blev svettig pga vissa när jag tog isär det !
Det börjar reseta sig när det blir varmt som det verkar efter ca 2 timmars spel, C5 och BR 2 bytta för ngt år sedan !
Ska man göra ngt med spelplan mer än torka av den typ ngt wax ?

Är nog inte mina sista frågor på detta forum, tack på förhand.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Välkommen och grattis till ett bra spel! (Har ett själv)

Pelarna: Har inte spelet här och längesen jag tog isär det, men är muttern ivägen så ta bort den om det inte blir uppenbart fel. Men kolla först så spelplanen verkligen är på plats, den som satte dit den sist verkar ju lyckats trots muttern.
Grundregeln när man skruvar isär och ihop ett spel är att man får 3-4 skruvar över samtidigt som man saknar någon mutter nånstans...:-)

Vita kontakterna sitter hårt ibland men det är bara att dra och vicka lite. Ibland kan man behöva en dusch efteråt men det får man acceptera.

Resetproblemet lämnar jag till andra.

Spelplansrengöring: Novus2 finns hos din lokale flipperhandlare, dvs tex p4p.no eller slamtilt.se. Det är strängeligen förbjudet med något vattenbaserat på spelplanen. Pedanten kan vaxa sin spelplan men de flesta nöjer sig med Novus2, åtminstone på moderna spel med DiamondPlate vilket WW har.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag har nog ett gäng bilder från när jag tog isär mitt WW härom året (som ännu inte är ihopmonterat). Skicka en bild på ditt strulande område så ska jag se om jag kan replikera.

Och du borde kika ner till min lokal någon gång och vara med oss på en spelkväll. Säg till om du vill ligga med på min mailinglista.


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Där ser man!

Till mitt försvar får jag väl säga att jag bara skriver vad jag läst tidigare här på forumet, flera gånger.


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Jo, jag vet. Alla tjoar om vatten hit o dit... Dränker man inte in det så tror jag inte påverkan är så farlig. Jag använder själv Novus 1 o 2 vid snabb, allmän rengöring. Novus1 är väl ännu värre skulle jag tro. Om jag tyder MSDS korrekt så är det väl 95-99% vatten...
För större rengöring kör jag Treasure Cove-kitet.


Tags: