Frispel

sedan 2001

Avstängd medlem

JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Om söker på lite andra siter så finns det en man i 20-års åldern i Åkarp med rätt namn så nog finns han på riktigt. Jag kan väl mest instämma med några ovan att så stor skada gjorde han väl egentligen inte men att registrera en massa användare ska och måste bestraffas med avstängning i mitt tycke.

Jag hoppas att Anton skaffar lite mer forum-social-skills, dyker upp på interpool open eller annan lämplig tävling och visar sig och i en något lugnare form dyker upp på forumet igen om något år (eller när/om Sonar tillåter det). Alla flippervänner (som vi väl iaf får misstänka att han är såvida han inte bara på något konstigt sätt vill mobba oss flippernördar) bör ju få en andra chans efter lämplig strafftid....


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Jo, jag skojade lite.
Men visst är det fler än jag som har funderat på vem det egentligen är som driver med vem?
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Dom användare han reggade som han inte använde var väl snarare ett tecken på att han klantat sig med registreringen, på samma sätt som han i början på forumet postade en massa dubbla inlägg osv. bytet från dataeast till antoshka var ju ingen hemlighet direkt. och att han sen gör ett till konto efter drevet efter honom är fullt förståligt.



Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Håller helt med ICE angående mobbande/dryga inlägg från forumrävar. Ingen nämnd, ingen glömd.

Visst, Antons inlägg var inte Strindberg, men det går faktiskt att ignorera sånt man inte har något intresse i.


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Å registrere med falsk navn og regsitrere flere ganger åer absolutt gyldig grunn alene.

Men de som ønsker forsvare "forumbeteende" tror jeg skal huske hele bildet.

- Innlegg av chat-lengde (ett og to ord)
- Redigering av innlegg etter at andre har svart på det. Opprinnelig innlegg forandres så mye at etterfølgende svar blir meningsløse.
- Stille en masse spørsmål om spillets fysikk basert utelukkende på pinmame, uten å fortelle at man snaker om pinmame. Totalt feil i et forum for FYSISKE flipperspill.

Jo, en god del innlegg var bra, og han fikk startet mange fine diskusjoner. Det rettferdiggjør dog ikke punktene over.

Ignorere går selvsagt fint, men når det var i så stort omfang som det var så syntes jeg det er helt ok å finne en god grunn for å stenge ute og leve med det.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Men den här åttånde användaren blev inte avstängd!))))))
Ska den få vara kvar?))) Vad tycker ni?))))



(skojar bara ;-) )


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag tycker det är tråkigt att behöva stänga av medlemmar och drar mig för det. Men vissa grejer gör att man man får ett rött kort direkt.

Att registrera en användare i ett annat namn än sitt eget, särskilt när man redan har en aktiv användare är ett sådant felsteg.

Jag tycker väl också att folk hade kunnat låtit bli hans trådar om de inte tyckte de var vettiga. Hjälper sällan att slänga bensin på elden för att släcka den.

Men samtidigt så gjorde han det väldigt svårt för sig själv genom att vara väldigt schizofren i sitt sätt och ständigt ändra trådar efter att folk svarat på dem. Att folk blir upprörda då kan jag förstå.

Min uppmaning är: Om någon trollar, oavsett vem, så maila mig istället för att elda på mer i forumet. Det innebär bara mer jobb för mig som måste rensa upp skiten sen och jag tycker det finns roligare grejer att göra.

Jag kan tillägga att jag har bara stängt av hans användare och kommer inte tillåta honom att registrera några nya. Jag har inte bannat honom från sidorna (vilket gör att han inte kommer åt sfs överhuvudet taget)
« Senast ändrad: maj 24, 2011, 09:53:25 av Sonar »


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Han är portad från Interpool också.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Nyfikenheten tar över:
Hur fanken lyckades han bli portad från Interpool?


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Ezel: Olämpligt uppträdande såvitt jag förstått , men ser ingen anledning till att gräva vidare i det.

ICE: Med omtanke för Anton hoppas jag han är inbjuden till stpb , så han kan fortsätta diskutera flipper med flipperspelare , då han så olyckligt stängts av här.
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Nu hoppas jag att jag talar för mina kollegor på LPA, men har är välkommen till vår lokal när vi kör igång. Jag vill inte gärna döma folk på andras utlåtanden.

När det gäller avstängningen här tycker jag att den är helt korrekt.


Lamborghini

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Kanske kunde killen få vara kvar bara för att han var duktig på att fixa fram veckans fråga....Sedan hoppas man att detta namn inte kommer upp när dom släpper vem det var som anmälde till LI angående BPP och flipper VM:)
Hur som helst så är han nog trevlig i grund och botten


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag ser att vi fått in en nyregistrerad medlem som jag är ytterst tveksam till om det är en riktig person. Jag har mailat personen i fråga och får jag inte svar inom kort så tas kontot bort.

Om denna "Stryknina" skulle börja posta innan dess så svara inte på postningarna. Alla inlägg och trådar skapade av en sådan användare kommer att raderas. Så om ni svarar på något så kommer det se ut som om erat svar är väldigt konstigt placerat.


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Stryknina Eichmann....

Humor på hög nivå.


HasseC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
  • Stad: Nyköping

Tags: