Frispel

sedan 2001

BPP SHUTDOWN

bla · 121 · 20171

bla

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 535
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Idag beslutade svenska myndigheter att BPP5 i Vårgårda får inte äga rum pga gällande lagstiftning.

Spread the word, fortsättning följer,


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Är det sant så är det helt galet. Jag lider med er som har lagt ner all er vakna tid för detta.
Mer info när ni har möjlighet, tack!
Vilken lag rör det sig om denna gång?


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
Borde kontakta media, nu måste det bli förändring.
Att sveriges bästa tävling läggs ner pga. myndighetstjafs och gamla lagar är sorgligt.


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Brott mot automatspelslagen. BPP anses vara ett offentligt arrangemang eftersom vem som helst kan anmäla sig. Därför måste det finnas tillstånd för flipperspel. I tisdags blev vi polisanmälda.

Så under några hektiska dygn har vi gjort allt som Lotteriinspektionen krävt, inklusive betalt tillståndsavgiften. Men för drygt en timme sedan fick vi avslag på vår ansökan.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Då bprde IFPA vara grönt iallafall då det inte är öppet för allmänheten eller?

Helt bizarrt att tävlingar i counterstrike och andra spel med tokhöga prissummor får arras offentligt utan problem trots att även dom de facto ska hamna under automatspelslagen :-(


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Men helvete vad tragiskt:(Fick åka te systemet å trösta mej istället:(Trodde REYan drev med mej!!Jag lider med er som arrangerar detta trevliga arrangemang:(


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Då får vi hoppas att något gott kommer ur den här skiten! Hur det nu ska gå till.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
unforkingbelievable. Jag skäms över att vara svensk.

Skall nu åka och hämta en kompis från USA på Landvetter som delvis är i Sverige pga BPP.
« Senast ändrad: maj 01, 2018, 04:43:00 av DDH »


Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Verkar konstigt att LI kräver tillstånd. LI har själv sagt, att man inte behöver ha tillstånd vid tillfällig uppställning av flipperspel.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Då bprde IFPA vara grönt iallafall då det inte är öppet för allmänheten eller?=Det finns säkert nått dom hittar på för att förstöra!!!Sen brukar ju inte tävlingar vara öppna för allmänheten?Den brukar vara ett stängt arrangemang för bara flipperspelare....
 


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Trist nytt! Føler virkelig med dere! Håper som sagt lenger på at det kommer noe bra ut av dette til slutt. Kontakte media snarest, tv også! Få skikkelig blest om dette, det vil helt sikkert hjelpe hvis man etterpå skal jobbe for lovendringer.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Plus att tillstånd ska väl inte behövas för uppställning av spel för "offentliga tillställningar av tillfällig karaktär"

Utdrag ur Lag (1982:636) om anordnande av visst automatspel

Tillstånd

3 § Tillstånd krävs för att anordna automatspel eller ställa upp en spelautomat i lokaler eller på platser som anges i 1 § första och andra styckena. Detta gäller inte för uppställning av en spelautomat och anordnande av spel i samband med offentliga tillställningar av tillfällig karaktär.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Stackars alla utlänningar som är på väg hit just nu:(Borde dom inte vara glada att det drar hit folk till sverige som semestrar här i 2 veckor?Fyfaan jag håller med DDH att det är nog många som skäms för att vara svensk nu:(


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Problemet är att BPP inte har en spelautomat, utan flera.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nu vet jag inte alla detaljerna och det är min erfarenhet att detaljer ofta kan vara avgörande.

Men i sin helhet - av den infon som hittills framkommit, så är det så totalt ofattbart otroligt uridiotiskt och meningslöst... att inte vuxna medelålders män (och kvinnor) som har som intresse 15-30 år gamla harmlösa flipperspel, skall få träffas och spela lite och ha kul.

Andra jävla idrotter som t.ex. fotboll, får kosta skattebetalarna hur jävla många miljoner som helst i bevakning av polis och skadegörelse runtomkring, men ordningssamma vuxna med jobb etc. får fan inte spela några kulor på ett gammalt flipper - trots att inte ens ett pris är utlovat.

Det här är ta mig fan helt jävla åt helvete sjukt.

Fan-jävla-annamma-åt-helvete, så det så - och jag har inte tagit ngn öl ännu, men det skall jag göra.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: