Frispel

sedan 2001

P4P???

SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Jag fick vänta drygt 2månader på en eprom från p4p i vintras.
vet ej varför men datumet för utskick var bara ett par dar före jag fick brevet. Epromen var inte restnoterad.
Iofs vart det ju destå roligare den dan den damp ner i brevlådan och hade jag haft mer bråttom hade jag nog tryckt på lite mer...

 


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Godkväll.

Citera
P4P/Oles förmåga och framför allt vilja att hjälpa sina kunder (även när det inte leder till affär) kompenserar med råge postens dröjsmål.

Leverantör som vinnlägger sig om att hjälpa är guld värd.
Kan inte säga det bättre själv - precis så är det.

Dom flesta Internetbutiker har som mål att skicka samma dag om best. görs före kl. 15:00. P4P består utav 2,5 person = Ole & Elisabeth och en deltidsarbetande tekniker. Jag tror inte att dom sitter och slappar, utan vill få iväg varorna så fort som möjligt och detta sker nog oftast samma dag eller dagen efter. Ibland är dom på mässa och kan inte ta hand om best. och det kan ta upp till 5 dagar innan dom är hemma igen. Det är inget storföretag med bemanning som klarar av influensa, sjuka barn etc. Då får dom vara hemma.

Mina beställningar under åren är nog närmare 100 st. och jag har alltid fått mina delar inom 7 dagar, ibland efter 3 dagar, men fortare än så har det nog aldrig kommit.

Liljeqvist
Betr. betalningssätt, så förstår inte jag vad du tycker är krångligt. Jag tycker det fungerar utmärkt.

1) Du gör din order.
2) P4P plockar din order och packar den.
3) När ovanst. 2 punkter är klart, så får du ett e-mail som talar om exakt vad det kostar. Du kan inte få e-mailet innan ordern är plockad och packad. Detta för att P4P vill hålla nere priserna och inte ta för mkt betalt för paketen, samt att dom inte kan vara säkra på att inget i din best. saknas (är restat) - hinner bli det innan din order tas om hand.

Har du valt att betala med VISA, så betalas det via 'VISA Security Certified' och det blir allt vanligare att postorderfirmor använder det p.g.a. säkerhet. Det är bra tycker jag. Du behöver inte fylla i ngt mer än första gången du beställer på detta vis - nästa gång är allt ifyllt i förhand och det är bara att klicka och fylla i sin kod. Det tar under 45 sekunder att betala på detta vis. Om du haft andra problem, vet ju inte jag, men så funkar det för mig och jag hoppas du testar igen, så du får se att det är enkelt med VISA-betalning till P4P :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
COCS: Jag har inget emot P4P personligen, Ole verkar vara en jätte trevlig kille av det jag läst han skrivit här på SFS. Dock föredrar jag att kunna skicka och betala en beställning direkt än att behöva vänta på ett e-mail (hur länge framgår inte när man beställer) men i detta fallet 2 dagar som jag sen ska betala via länk, Jag är inte alltid hemma utan brukar göra min beställning på söndagar och sen ligger jag ofta borta i veckorna och har inte tillgång/tid att kolla upp min privata mail adress varje dag för att se om jag fått något svar. Jag betalade med Visa precis som du och det är möjligt att det är ifyllt nästa gång men det var mycket mer att fylla i jämförelse med exempelvis bestofpinball där jag beställt förut och som använder samma säkerhetssystem.

P4P är som sagt det enda stället där jag inte kunnat beställa och betala och sen lugnt väntat på att grejorna ska komma till mitt postkontor. Sen är det som sagt också det stället som tagit längst tid på sig, både med handläggning/packning samt postgång.

Återigen, P4P har ett bra rykte här på SFS och jag kommer säkert beställa där fler gånger men inte när jag vill ha grejorna fort.
Winners dont use drugs


Creature#1

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

Hej, är det någon som vet ifall P4P ligger nere? Sidan finns inte just nu.

//Daniel


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Creature#1

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

Konstigt, jag har inte kommit in på sidan sen igår.

http://www.p4p.no/

De har väl inte ändrat adress eller nåt..



CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Som sagt länken ovan guidar mig till en fulreklamsida.
p4p.no guidar mig till Ole , men en sida utan bilder.

Kör IE 8

19:05  Nu funkar det som vanligt igen
« Senast ändrad: maj 15, 2011, 21:06:05 av CC »
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Creature#1

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Ole hadde fulgt noen instruksjoner for adsense hos google, som gjorde at sidene ble "offline" for ca 1/3 av alle brukerne. Instruksjonene VAr fulgt, så det hele var litt rart, jeg har uansett satt det tilbake slik det var, så nå skal alt fungere for alle igjen.


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
På förhand ursäkt för all fel grammatik :-)

Jag har inga problem med att förstå Liljeqvist situation. Att vi inte är med i EU skapar många problem för oss och våra kunder. Vårt betalningssystem har vi valt för att frakterna skal vara så låga som möjligt. Alla paket som skickas med posten i norge och skal ut av landet börjar på kr. 242. Så kommer det kr 13 per kilo i tillägg. Så vi fann ut att vi måste packa ner ordrar innan vi tar betalt, för att kanske undvika paket och t.ex. dela upp din order i 2 brev och spara dig för 100-150 spänn i frakter. Det finns inga möjligheter här för typ "flat rate" frakter som Marco har i USA, eller som Bestofpinball har med DHL i Tyskland. Vi hadde inte haft någon marknad alls om vi skulle ta 150,- i frakt som man betalade omedelbart när man lägger en order. Men vi har avtal med UPS som gör att vi kan skicka grejer till dig över natten, eller innom 2 dagar t.ex. Har man bråttom så är inte posten något alternativ alls. Grunden är att vi inte är med i EU, och farten på paketet beror 100% på hur snabb tullen är i olika land.

Vi har i flera år jobbat med UPS, DHL och andra för att få liknande villkor på frakter som våra konkurrenter. Vi har en process på gång just nu som kan göra leveranser innom EU mycket enklare. P4P blir då registrerad för mervärdeskatt, och vi får svenska bankkonto och tullkredit i Sverige. Varorna förtullas inn på vårt svenska registreringsnummer och våra kunder i EU märker ingen gränsproblematik. Vi får då innförtullning till EU i perioder och inte för varje paket som alla våra kunder får i dag. Tyvärr så blir ju alla priser med Svensk moms, men våra frakter slutar fastna i tullen i alla land. Vi har flera kommande möten om detta och vill kolla detta nogrant och se om detta kan ge oss bättre flöden av varor innom EU. UPS har också mjukat upp lite och vill ha nya möten med oss för att forsöka hitta en ny väg och bättre priser.

Jag har forsökt övertyga Elisabeth att flytta till Sverige eller Spanien men hon vill inte :-)
« Senast ändrad: maj 15, 2011, 23:29:36 av Ole »



Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Då är jag fullt med på hur det funkar Ole, förstår din/eran situation. Jag får planera bättre innan nästa beställning bara.( PS. Det är ett fint hus till salu här i Påskallavik med utsikt över havet. ;) )
MVH
Liljeqvist
Winners dont use drugs


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Och de flesta välsorterade livsmedelsaffärer har brunost.
Play a real game, play pinball


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Japp nu har grejorna kommit, dock reagerar man en del på frakt och tullavgift på sammanlagt 600 spänn på delar som kostade 730 :-  man ska alltid lägga på norska kronans högre värde samt 25% moms på alla priser på P4P då? Blir rätt omständigt att gämföra priser. Vore smidigt om sidan uppdaterades så att man kan välja svenska priser.
Winners dont use drugs


Tags: