Frispel

sedan 2001

Rocky Mountain Pinball Showdown 2011

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Sa bar det ivag till RMPS 2011!

Da vi bor 5-6 mil norr om Denver och RMPS ar nagra mil soder om Denver blir det att bo pa hotell hela helgen.

Det skall bli grymt kul. Flera hundra maskiner, 5-6 olika turneringar, och pinchats med bla Jersey Jack!

Festligheterna borjade egentligen igar pa Lyons Pinball med deras arliga turnering i double elimination format. Jag forlorade forsta ronden men vann sedan tre raka matcher innan jag akte ut.

Robert Gagno och Keith Elwin var dar. Nar jag akte hem vid midnatt sa var bara Elwin, Donavan Stepp, Adam Higgins, och en till kvar i turneringen. Tidigare pa kvallen hamnade Elwin i losers bracket efter en katastrofal runda pa under en miljon pa MM!


Lyons fick dessutom in sin TRS LE typ 20 minuter innan dom oppnade. Hann bara spela 2 credits men det verkar klart trevligt.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Det var en grymt trevlig helg! Jag gick och la mig 19:00 igar och vaknade klockan 06:00 i morse. Jag var ganska utmattad efter en hel helg av flipperspelande.

Overlag var det pa en ny trevlig location inne pa ett stort fint hotell i tre olika rum. Det var ungefar 150 maskiner pa plats. Ett urval: TRS, Avatar LE, Joust prototyp, RS prototyp (bla lockdownbar och rails, brutalt skillshot), Congo prototyp med lite annan art, Time Fantasy, Spirit, Strange World, Jolly Park, Cherry Bell, och en massa andra.

Pa fredag var det lagtavling och quick draw, single elimination turneringar. I lagtavlingen paras man ihop med nagon annan spelare slumpvis och spelar sedan mot andra par i single elimination. Jag parades ihop med en hyfsat bra Kanadensare och vi vann hela turneringen. Inga Wppr points eller pengar, men en fet trofe.

I quick draw tavlingen akte jag ut direkt.

Under hela helgen pagick kvalet for huvudturneringarna. Tyvarr ar det en sadan dar nar man var tvungen att betala pengar ($6 for 2 credits) sa jag begransade mig till 30 credits utspridda pa 6 moderna maskiner, 2 solid state, och 2 em.

Pa lordagen var det Solid State final och jag kvalade inte in till finalen. Pa lordagen var det oxo en separat EM turnering och jag akte ut efter 2 rundor.

EM finalen var pa Sondag morgon sa kvalet till den turneringen slutade vid midnatt. Jag had satt up bra poang pa bade Snow Queen (5600) och Pioneer (58000) med valdigt tight tilt pa bagge. Jag lag sjua sedan 5 pa eftermiddagen(top 8 gick vidare) och satt spannt och vantade nar dom sista spelarna gjorde sina sista forsok precis innan midnatt men jag klarade mig.

Pa sondagmorgonen var EM finalen och jag fick givetvis Keith Elwin som forsta motstandare. Jag hade lite finalnerver och fick inte till nagon bra kula pa spelen sa hann vann trots att han inte hade nagon bra runda heller.

I andra ronden motte jag Bob Matthews, en annan valdigt bra spelare, och vann med tva raka pa Snow Queen. I tredje ronden motte jag Adam Lefkoff och forlorade 2 raka. Jag skulle vunnit mot honom pa Pioneer men tiltade bort min bonus.

Main turneringen vanns av Robert Gagno, med Adam Lefkoff 2a.

Jag lyssnade oxo pa Jack Guarneri's chat om Woz och hade en lang konversation med John Trudeau.

INK: Det ar redan svart att toppa, och det ar bara maj!
« Senast ändrad: maj 03, 2011, 04:30:40 av DDH »


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Nagon postade en walkthrough pa youtube:

HERE

Jag skymtar forbi vid 3:06
:)
« Senast ändrad: maj 03, 2011, 20:19:33 av DDH »


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Riktigt nice event såg det ut som på videon. Var det du som pratade med flickan eller är du flickan?

Och vad var det för skärmar barnen pysslade med mot slutet (ungefär vid Rolling Stones maskinen)?


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Ezel: Det ar jag som pratar med tjejen.

Jag spelade aldrig nagra av touchscreen spelen, men dom verkade ha alla mojliga olika touchscreen spel pa varje, och dom var populara hela helgen. Tror det ar sadana som sitter pa bardiskar runt om USA och folk kan spela typ Bejeweled och liknande pa dom.


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Bra att du avhyste Uncle Bob. Hur hans yviga spelstil kan ta honom så långt förbryllar många.
Född med tur.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Det maste vara for att han spelar med handskar pa handerna.


Tags: