Frispel

sedan 2001

TRON Legacy

Ole · 102 · 12886

EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Discen verkar vara en roligare randomizer än magneterna i IM åtminstone. Gillade grafiken under Zuze fast scoring när man fick 10k/12k poäng för varje träff.

Orange DMD också istället för röd, är det möjligt?


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
ser... ja jag vet inte, måste spela det. försökte höra något från daft punk men det verkar svårt, antingen pga ljudnivån runt omkring eller för det är alldeles för lite av soundtracket med i spelet


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Av kostnadsskäl borde DP vara nerskuret till ett minimum. Lite som musiken på DE Star Wars.

Synd.


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
ca 40 sekunder in i första youtube klippet hör man ju musiken och nog är det DP alltid.


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Hmm, om en dubbelflipprande volleyslaskare kan hålla en kula i spel i över två minuter kanske det är ett kul spel :)


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ezel skrev:
Citera
Orange DMD också istället för röd, är det möjligt?
Ja, diod-displayerna finns både röda och orange.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Citera
Ja, diod-displayerna finns både röda och orange.


Finns även i blått.


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby

spilleman

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 363
    • Visa profil
  • Stad: Mern-dk
Jeg ved at JK-automater i Danmark har købt 3 hjem Maskiner med nummer 1-50
De 2 af dem er solgt men tror ikke at den sidste er solgt


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Hm, kan kanske vara värt att kolla. Med i EU är dom ju till och med!


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Spelade runt 10 credits igår. Det finns fyra utställda Tron maskiner i Denver (Kan jämföras med 2 Avatar och 5 TRS), och här är mina intryck.

Artwork: Väldigt snygg! 3D transliten funkar bra (Fast jag hade hellre sett att Quorra var mer i fokus än 2 olika Jeff Bridges) och sidorna med lightcycles är jättesnygga. All artwork känns som att det hör hemma på samma maskin och ger ett helhetsintryck som är positivt. Skulle se väldigt bra ut omgiven av arkadmaskiner eller i en hemmabio.

Ljud: Högljudd bar men musiken och rösterna verkar funka bra. Bra och tillfredställande ljudeffekter oxo.

Dots: Hade dom varit fullscreen hade dom nog fatt högsta betyg! Hittils inget som är svårt att se vad det är (som vissa grejer i Iron Man exempelvis). Särskilt sekvenserna när dom hoppar på light cycles är grymt snygga.

Spelplan: Trevlig. Många och varierade skott. Särskilt innerloopen från översta flippern är snäv, men dom andra ramperna är ganska lätta (Inte TRS lätta).

discen ser cool ut och sätter en jävla fart på kulan. Väldigt cool spin på kulan med oväntade resultat (den kurvar runt och åker tillbaka upp på planen ibland). Dock håller den aldrig kulan som i POTC, vilket hade varit trevligt. Bör nämnas att det blir väldigt sällan en drain från spinnern.

Bra skillshots. Flynn's Arcade är inte ett givet skill shot och man kan oxo hålla ner vänsterknappen (a'la AFM, MM) för att försöka träffa högerrampen med översta flippern.

Regler: Multibollarna och modesen som finns är bra och det finns fina möjligheter att stacka. Det som verkar saknas är ytterligare regler för upprepade rampshots. Dom registrerar för specifika modes men om man skjuter upprepade ramper finns inga combos eller liknande (än så länge). Reglerna känns inte riktigt lika djupa och svåra som TRS eller Avatar, men det är bara mitt preliminära intryck. Varken jag eller dom jag spelade med kom jattenära wizard mode.

Spelet känns överlag bra. Det har definitivt längre bolltider och är mindre slumpigt än TRS, IM, eller Avatar.

Jag har som sagt bara spelat det lite grann men det är bra och även i detta en gnutta ofärdiga skick regelmässigt så bådar det gott. Reglerna uppdateras nog när LEn kommer.    
« Senast ändrad: juli 17, 2011, 21:54:51 av DDH »


stefanlord

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 782
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ska bli väldigt kul att prova, vet att det dyker upp ett i närheten snart. :)


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
Tackar för dessa fina ord DDH. Tron står hemma i vardagsrummet vilken dag som helst nu.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Spelade en annan Tron maskin pa ett annat stalle och den har hade combos nar man alternerade shots. Skjuter man samma ramp upprepade ggr hander dock ingenting om det inte ar nagot relaterat mode igang eller om nagra av insertsen for den rampen inte ar tanda.

dri: tack, och gratulerar!


Tags: