Frispel

sedan 2001

Va på liseberg idag

sinatra

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 242
  • PinballViking
    • Visa profil
  • Stad: Kongsberg
Da er det Premium versjonen.
Hvis ikke den hadde gule detaljer på siderails. Da er det Let There Be Rock Limited Edition


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Nån som har koll på läget ?
Tänkte åka ner till Liseberg i helgen och då kan det vara bra att veta vad som finns och vilka det är värt att stoppa ner några tior i...


erikjlar

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Var där för ett par veckor sen. Dom nya stern-spelen är jag inte mycket för, kan inte säga mycket mer än att avatar är väldigt svajigt.

Förra sommaren fanns två Monster Bash, varav det ena i rätt ok skick. Nu finns bara ett i dåligt skick - ena flippern var trasig, håller inte kulan.

MM har inte kommit tillbaka från Chalmers verkar det som (uthyrt dit under vintern).

Addams var som ett skämt, flippergummin hänger i trasor, delar saknas, oerhört smutsigt. Kan inte ha servats i nån större utsträckning sen det köptes in ~1992. Men gick att spela på  - föredrar trots allt detta framför de nyare spelen!


rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
POTC var i relativt gott skick, även Elvis (ett av dem). Sen har jag för mig att en del andra var i hyfsat skick. :)  
Sen tror jag att de kostar 5 kr/spel om inte jag minns fel. Minns iaf att jag växlade till mig en jäkla massa mynt av fel sort och fick gå och växla tillbaka.. :P

Vi Göteborgare får inte vara för kräsna med de lokala spelen verkar det som, man är ju tvungen att åka till Borås för att få lite kvalité! ;)
Robert Bjärmyr


cth

  • Donator Silver
  • Jr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
  • Stad: Stenungsund
AC/DC Premium, NYTT! kanonspel, (hepp!) spelade fint för några veckor sen. alla flipperspel 5kr/spel,
finns på nedre plan, även 2 st The Rolling Stones där.


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
OK , var en sväng på Liseberg igår ..

Som vanligt så hinner man inte allt man vill i tillräcklig omfattning , men jag hann i alla fall i en sväng i spelhuset..
Hittade en skaplig lineup med 2 x Rolling stones , ett AC/DC , ett Avatar och ett WPT ( om jag minns rätt )..
Växlade på vägen in till mig ett gäng 5:or , vilket jag tycker är ett fyndpris.. Det ska de ha cred för ..

Jag spelade några krediter på AC/DC , Rolling Stones och Avatar och tyckte att spelen funkade riktigt bra. Inga stora fel vad jag kunde märka.. Rena och fina .. Det enda som hände när jag spelade vara att kulan på AC/DC en gång fastnade på väg in i kanonen , men det löste ballsearchen , så det var väl ingen katastrof.. Jag noterade att på det ena TRS så var Jagger avskjuten på mitten , men det ser jag som en förbättring så man slipper se hans fejs =) ...

Det enda stora felet på spelen var att de var snåla att dela ut poängen ( men det kanske inte var spelens fel ) ...


Tags: