Frispel

sedan 2001

Danish Easter Extravaganza - Thursday 21st april

WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 369
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Efter en del frygt for aflysning er det nu lykkedes at finde en alternativ location for den IFPA annoncerede danske pinballturnering Danish Easter Extravaganza - 21. april 2011.

Derfor bliver turneringen afholdt - selv om det altså i år ikke bliver i helt så luksuriøse omgivelser som Dennis i Præstø ellers plejer at byde på.

Den berygtede pinball collecteur JOX fra Sønderborg har tilbudt at huse turneringen. Det syntes vi var fantastisk, for selv om der er langt for københavnere og svenskere, så er sandheden jo, at de fleste danske spillere er fra Jylland. Eneste minus er, at der ikke er ubegrænset plads, så turneringen har et maximum deltagerantal på 16. Derfor er det altså først til mølle. Turneringen bliver som følger:

Danish Easter Extravaganza
- Torsdag den 21. april 2011 Fra ca. 1500 til ca. 2400.
- Hos JOX, Agtoftsvej 3B, 6400 Sønderborg
- Turneringsformat bliver formentlig Double Elimination - Best of 5 matches. Altså er man garanteret minimum 10 konkurrencespil + opvarmning.
- Pris for at deltage: 333 kr. – minimum 80% går tilbage til spillerne som præmier.
- Tilmelding og spørgsmål: Send en mail til Mads på mkk(snabel-a)dca.dk med dit navn, by og tag.

Maskiner:
- Spiderman (Stern)
- Batman Dark Knight (Stern)
- Funhouse
- Terminator 2
- Lord of The Rings
- Playboy (Stern)
- …(muligvis flere/andre)

Deltagere tilmeldt:
1. Torben JOX, Sønderborg
2. Mikkel MIK Sjølin, København
3. Lars LAJ Jensen, København
4. Mads ELK Kristensen, København
5. Carsten CAR Fromberg, København
6.

Reserverede pladser (fordi de oprindelig var tilmeldt – giv gerne besked):
Dennis DLA Larsen, Præstø
Lilian LIL Larsen, Præstø
Rune RUN Raaschou, Danmark
Chris CVJ Jørgensen, Danmark
Michael ORF Dörfler, Danmark
Søren ZTT Worre, Danmark




WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 369
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Ny liste med tilmeldte - også fordi jeg ikke lige kan finde ud af at rette mit indlæg...

Deltagere tilmeldt:
1. Torben JOX, Sønderborg
2. Mikkel MIK Sjølin, København
3. Lars LAJ Jensen, København
4. Mads ELK Kristensen, København
5. Carsten CAR Fromberg, København
6. Benjamin BEN Jacobsen, Sønderborg
7. Hans Brian HBC Christensen, Stenstrup
8. Dennis DLA Larsen, Præstø
9. Lilian LIL Larsen, Præstø
10.




DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Torsdag är ju arbetsdag, så det blir lite problematiskt att vara i djupaste danmark vid 15.00 :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Torsdag är en halv arbetsdag för många. Men lägg era tävlingar i Malmö istället så blir det större deltagande.  ;-)

Inga danskar till Oslo Pinheads Open?


WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 369
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Torsdag en halv arbejdsdag i Sverige?!(ugudelige vildmænd).

Men ok INK og DIE - det var jo ellers spillere af jeres kaliber vi havde håbet at tiltrække med de store præmiepenge, de cool T-shirts og de flotte pokaler.

Vi lagde det i Jylland for at tiltrække flere / nye jyske spillere - men ikke med det store held. Heldigvis er det nu også et flot line up af tip top maskiner.

Vi ses næste gang - og nej - jeg tror ikke vi tager til Oslo. Maj ligner en meget hård pinball månad. Vi investerer lidt i familien op til ;-)


WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 369
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Tak for en fantastisk turnering!

Det lykkedes ikke at lokke nogen svenskere med - men der var danskere fra både Jylland, Fyn og Sjælland (og 8 ud af dansk top 10).

Tillykke til Lars LKJ Juul og Carsten CAR Fromberg som (sammen med mig) kunne køre hjem fra turneringen med de gigantiske pokaler

Og så en fuldtonet undskyldning fra turneringsledelsen. Det var jo vanvittigt at turneringen strakte sig til ud på morgenen med mere end 12 timers flipperspil! Jeg havde simpelthen fejlvurderet to ting. For det første var JOX's maskiner alle i eminent stand. Det betød at spillede man dem rigtigt, så blev hvert spil langt. For det andet havde jeg undervurderet kvaliteten af spillerne. ALLE spillede pinball på højt niveau. Og det betød at ingen spil var korte og ingen matcher hurtigt færdige.

Tonen blev ligesom slået an da den eneste ikke-rankede spiller (Benjamin BEN Jacobsen fra Sønderborg) sparkede turneringen igang med et af de bedste turneringspil på Funhouse jeg nogensinde har set.

Stort at alle spillerne trods tiden holdt højt humør (og figtervilje). Det jeg hørte fra de fleste var: "Vi skal ikke nå noget - vi skal bare spille flipper  "

Se kampskemaet fra dagen (og natten) og hvordan det gik her: http://challonge.com/dpe11

Resultaterne er allerede på World Pinball Rankings hjemmeside - hvor man også kan se spillernes placering på verdensranglisten:
http://www.pinballrankings.com/view_tou ... 2011-04-21

Endelig selvfølgelig en kæmpe tak til JOX - som skrev sig ind i dansk pinballturnerings historie, ikke bare med de super skarpe maskiner - men også med en fornem ramme. Tak for aftensmad og morgenmad, gæsteværelser og luftmadras - samt ikke mindst øl og vand i så rigelige mængder!

Tak også til Mikkel Sjölin som tog sig af turneringsopsætning og pokaler. Og tak til Dennis og Lillian for godt humør i bilen - og Bailyes!

Fra vi så det store banner uden på bygningen vidste vi at der vendtede en pinballturnering udover det sædvanlige!

Vi ses til DM i Præstø - og til næste påske selvfølgelig!

Mads / ELK




Tags: