Frispel

sedan 2001

Italian Pinball Championships 2011

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
« Senast ändrad: april 12, 2011, 10:06:17 av MCR »


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Daniele Acciari har skickat ut lite info om Italienska Mästerskapen och bett att den sprids.
Så sker här och nu.

Italian Pinball Championship on April 30th.
The prize will be a pinball machine. Registration are already open. First 80 pregistered players will participate. Would be awesome to have some good foreigner players :)
If you can post it ... I don't know, websites, forum of your country etc etc .. I would appreciate it. Thanks

http://www.italianpinballchampionship.info
« Senast ändrad: april 12, 2011, 10:08:40 av MCR »


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Då föredrar jag nog att åka till Oslotävlingen istället.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Whopperpoängsmängden är klart bättre i Norge, och motståndet är nog svagare (än pokaltävlingen) trots fler spelare.
36 pers förra året då jag blev lurad på guldmatchen.
« Senast ändrad: april 13, 2011, 17:31:46 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Italienarna kunde ju varit ute i lite mer god tid, kan tyckas. Annars låter det som en schucker tävling.

DAH: Jag håller på att fila på spelsystemet - tycker du att jag ska applicera Lex DAH på det i år?  ;-)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det kan ju vara trevligt att få veta sent tillkomna slutspelsregler innan slutspelet var över.

Särspelsmatcher ska det vara om det inte är kraftig tidsbrist (att folk vill åka hem tidigt från tävlingen ser jag inte som tidsbrist).
Det fanns gott om tid för särspel sist.
vid tidsbrist så anser jag att det är inbördes förhållande under slutspelet mellan spelare, som avgör tie. Kvalspelet har ingenting att göra med vad som händer i slutspelet.

Jag skulle ha stått på mig om en avgörande guldmatch mellan mig och Olli-mikko. Inte minst p g a att spelare inte informerades om slutspesregeln om det blev samma poäng.

Fråga för helvete inte KGB igen. Då blir det väl nån annan helidiotisk regel, som man dessutom inte får reda på förrän efter finalen (fråga mig inte vad IFK hade för väl valda ord, när han fick höra vad som hade hänt i Norge).

Hoppas bara att ARE har lyckats sparka lite liv i övriga spelägare i lokalen, så att det inte bara är ARE och en till som måste skruva iordning spel i lokalen.
De har en bra trevlig lokal (med Pepsiautomat) och många spel. Tyvärr var det sjukt många spel med div fel. Så det var t o m problem med att få fram reservspel under tävlingen.
« Senast ändrad: april 15, 2011, 09:49:55 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Kanske blir lite offtopic nu men:

Jag är inte insatt i fallet , men som tidigare sagts i liknande ärenden........

Det står varje arrangör fritt att sätta vilka regler och spelsystem som helst.
Vidare är det upp till varje spelare att informara sig om reglerna. Spelarna kan inte räkna med att "få information" man får söka den !

Vill inte arrangören ha särspelsmatcher behöver de inte , vill arrangören att kvalspel skall inverka på slutspelet så får de göra det.

Sluta gnäll ;) - Så är det bara.

Varför åker man tillbaka i år om man tycker att förra årets tävling var så dålig samt att det var "sjukt många spel med div fel." ?

Det lär inte bli fler arrangörer av tävlingar om enda feedbacken man får är hur dåligt allt är.

« Senast ändrad: april 15, 2011, 10:37:47 av CC »
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Forumadmin må gjerne flytte flere av de ovenstående inn i tråden for OPO-11. For de som vil lese svaret mitt, og gjerne komme med kommentarer, gå HIT
« Senast ändrad: april 15, 2011, 10:56:53 av ARE »


Tags: