Frispel

sedan 2001

Undran om den mest användarvänliga hemsidan att handla flipperdelar på

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
För ett tag sedan handlade ’Veckans Fråga’ här på SFS om den mest användarvänliga hemsidan att handla flipperdelar på.

Resultatet av de alternativ som fanns att välja mellan, var att ca 2/3 tyckte att det var P4P, vilket jag också tycker. Det som dock förvånar mig är att ’Marco Specialties’ fick 15% av rösterna. Jag har inget emot den firman och dom har många delar, men sämre upplägg på en 'hemsida' med avsikt att sälja delar till olika spel, får man leta efter.

Det jag tycker är jättedåligt är att om jag t.ex. skall ha en unik del till ’Indiana Jones’, så får man klicka in sig på speltiteln (inget fel i det) och där hittar man 24 sidor med delar (alla möjliga), varav de flesta är standard-delar. Det tar en jä-la tid att leta igenom dessa sidor efter det man söker. Jag förmodar att man kan skriva in art-nr, men det hade varit mkt bättre (enklare och snabbare) om dom hade ett annat upplägg på hur dom presenterar sakerna dom säljer. För det första är det kasst att dom blandar in alla standard-delar bland dom andra unika. Under Indiana Jones borde bara de unika delarna ligga.

Sedan ser man bara 20 st. delar på varje sida och när man trycker till nästa sida, så går det långsamt att ladda in nästa sida och så får man hålla på i en bra stund tills man hittar det man vill ha (om man har tur). Värdelöst.

Jag har tröttnat på att handla där för det tar sådan tid att bläddra igenom hemsidan efter det man vill ha. Jag fattar inte hur 15% av SFS tycker att Marco Specialties har den mest användarvänliga hemsidan. Har jag missat ngn bra funktion på deras hemsida kanske?

Kommentera gärna detta, tack!

HEMSIDA:
http://www.marcospecialties.com/storeitems.asp?game=Williams&Williams=INDIANA JONES

RESULTAT:
Vilken av dessa tycker du har den mest användarvänliga hemsidan?
P4P (NO)
65%
Slamtilt (SWE)
9%
Pinball Heaven (UK)
2%
Bay Area Am. (US)
9%
Marco Spec. (US)
15%
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Jag tycker Marcos upplägg med sub-categorier funkar bra.
Jag väljer , Williams - Indiana Jones - istället för att nu bläddra i alla 24 sidorna kan man ju fortsätta välja i sub-categorierna , t.ex "playfield parts" om det är sånt man söker , o vips så får du upp en ny sub-categori lista att välja i.

Så jag tror Du missat dessa subcategorier , som ganska enkelt leder dig ner till rätt del.

Att det bara är 20 artiklar / sida suger dock.

Men söker Du på t.ex p4p på "indiana jones" får du ju oxå upp massa standarddelar , och även Stern-delar kommer med här , så det är heller inte helt bra. Dock är det fler artiklar / sida
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."



Tags: