Frispel

sedan 2001

Spelets popularitet VS temats.

· 15 · 1451

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Spelade för inte så längesedan the shadow på biljardhuset i malmö, Ja! jag har sett filmen och blev förvånad över hur bra spel det har gjorts av ett värre tema! Några andra exempel på bra spel gjorda av dåliga teman, enligt er
« Senast ändrad: april 05, 2011, 17:06:15 av Antoshka »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
The Shadow är en riktigt trevligt film - dessutom baserad på en radioshow/serietidning från 30-talet.

Kanske kommer en "remake":

Citera
Quentin Tarantino to Direct "The Shadow" Remake?
Posted: August 4th, 2010 by WorstPreviews.com Staff

First it was reported that Sam Raimi was considering to remake "The Shadow," the 1994 film that starred Alec Baldwin. Then came word that Raimi was attached only as a producer and that David Slade (Twilight Saga: Eclipse, 30 Days of Night) was in talks to direct.

Pajiba is now reporting that Slade is no longer being considered to direct. Instead, 20th Century Fox is in negotiations with Quentin Tarantino (Inglourious Basterds), who is also attached as a co-writer.

The story is said to ignore the 1994 film and will focus more on the classic pulp novels and radio show of the 1930s and 40s. "The Shadow" is not a big priority for Fox, but that may change if Tarantino signs on.
« Senast ändrad: april 05, 2011, 17:11:06 av INK »


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Och stern blir sugna på att göra en uppföljare till ballys The Shadow Något annat som jag måste erkänna har
lyckats bra i flipperväg trots att filmen inte är succe är LAH= Last Action hero!


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
JM är i alla fall betydligt bättre som spel än film ;)


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Sarskilt pa nittiotalet gjordes en massa spel pa filmer som inte var sadar jattebra eller framgangsrika:

Waterworld
Godzilla (riktigt kul, och ovanligt)
Dracula
Flintstones
Starship Troopers (bra film, men ingen succe)
Johnny Mnemonic
Space Jam
Demo Man
Batman Forever
Congo
Maverick
Frankenstein

Att valja licens ar definitivt en sak som Stern har gjort bra vad det galler filmer da sa gott som allihop har varit baserade pa framgangsrika filmer.

Varsta temat i relation till en bra maskin ar nog WWF dock.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Känns som Ni fått det hela om bakfoten , för visst är det så att filmerna är baserade på flippren , inte tvärtom.

"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
DDH= förklara för mig vad det är som folk inte gillar med temat WWF? Frankenstein och batman forever är också ganska så bra!!
« Senast ändrad: april 06, 2011, 00:39:42 av Antoshka »


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
« Senast ändrad: april 06, 2011, 00:22:14 av Antoshka »


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Kanske att somliga människor (inklusive jag) tycker att det är ytterst fånigt att se vuxna (!?) karlar skutta omkring i glänsande sparkdräkter och låtsas-slåss i en "boxningsring"?


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Nu har jag förstått varör de inte baserade spelets modes på matcherna!!
« Senast ändrad: april 06, 2011, 01:34:34 av Antoshka »


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Jag gillar manga av dom spelen, fast foretagen drog en nitlott vad det galler temat rent kommersiellt.

WWF ar valdigt fult och ointressant IMHO, fast spelet ar bra.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
det skulle varit bra om stern hade gjort något loknande, baserat på fight club... sen har DDH rätt om fulheten, särskilt kabinettet!! Jag har faktiskt vant mig vid backglasset nu! jag är förvånad över att data east spel och regelmässigt har gjort något så bra av ett så dåligt tema!!
« Senast ändrad: april 06, 2011, 14:33:53 av Antoshka »


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ja! Vem vet!? sedan tycker man att stern borde satsa på att göra ettt spel utan licens!! ibland så känns det om man inte riktigt förstår sig på ett spel med en populär licens, att det är licensen som gör det så populärt!!
« Senast ändrad: april 08, 2011, 14:39:27 av Antoshka »


Tags: