Frispel

sedan 2001

Hjälp med Road Show

DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Det är ett elände att fixa ögonen. Man måste riva i princip hela bakre spelplanen, både på ovan- och undersidan. Inte bara hjälmarna :)


richardn

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Japp det är mycket som ska loss, även kringliggande saker på undersidan för att komma åt. Men det är ju ett ypperligt tillfälle att få allting rent också.
Som INK brukar säga, det är bara att bita ihop och börja skruva :-)


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Tur jag har mitt sån't roliga kvar då. Låter ju som något man inte vill missa för allt smör i småland :D


Nikke

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 341
    • Visa profil
  • Stad: Stenungsund
Jag har oxå mitt roliga kvar, jag plockade sönder allt när jag köpte mitt Roadshow för ca 4 år sedan men då upptäckte jag att det inte fanns några reservdelar att uppbringa.
Så jag fick plocka ihop allt igen, sedan dess har jag spelat RS utan att nån stirrar på min kula.
« Senast ändrad: april 08, 2011, 19:02:32 av Nikke »
//Niclas


avitech

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
  • Stad: torsby
Jag kan kanske hjälpa dig nästa gång jag har vägarna förbi Karlstad. Skicka mig ett mail med kontaktuppgifter.

Vi hörs!

Jonas


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Ingen skugga ska falla på are, vi var väl medvetna om skavankerna på våra bytesobjekt - hans teori var optofel och jag höll så klart med för att jag inte visste.
Och för mig spelar det ingen roll om det är optos, solenoider eller ett hamsterhjul inne i huvudena - ögonen rör sig inte och det är det som ska försöka fixas.

Och för övrigt kan jag mycket varmt rekommendera are som säljare/bytesman - oerhört proffsig, smidig och kompetent när det kom till transport och flytt av spel.

Jonas: Now we are talking! Du har mail


REO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 219
    • Visa profil
  • Stad: Sköndal
Hur går det för dig? Är nyfiken så jag vet om och i så fall hur jag skall göra med  ögonlocken på mitt RS


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Har inte tagit tag i detta än, åker på semester till Las Vegas på söndag så det får bli när jag kommer hem.
Hoppas då också få lite expertassistans från de norra delarna av länet :)


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Du får väl smita in på pinball hall of fame och be om lite goda råd, eller även om du inte ber om goda råd, så skulle inte jag våga missa det om jag var i Las Vegas
Play a real game, play pinball


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Det är det enda som är värt att se i LV.


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Hehe, har redan styrt upp en intervju med Tim Arnold på PHoF - ska göra en liten resespecial åt tidningen när jag kommer hem.

Ja, du Purre - nog fanns det en hel del annat än flipperlir att titta på förra gången jag var där vill jag minnas ;)


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Läge att skriva ett kapitel i årets flipperbok då, hoppas vi.
Play a real game, play pinball


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Lite OT kanske...
Jag var där för exakt ett år sen å arbetets vägnar. Då var det iaf inte något som jag tyckte var nåt att skriva hem om förutom möjligen PHOF.
Stan är ju på dekis rätt så rejält, enligt några arbetskamrater som var där nu i veckan är det än värre nu. Troligen pga lågkonjunkturen, det byggs t ex inga nya hotell f n. Däremot står det flertalet övergivna byggarbetsplatser med halvfärdiga byggnationer.

Nu tillhör jag iofs inte rätt målgrupp alls men om man gillar plastiga kulisser och billig fylla så är LV helrätt. Det är bara att kolla på klientelet så inser man att stan är USAs finlandsbåt. :)

Vi blev ju till råga på allt kvar en vecka extra då diverse vulkanutbrott hindrade oss från att åka hem. Det var inte så svårt att komma överens om att lämna stan asap och åka till SF istället. En stad som jag uppskattar betydligt mer, den är ju på riktigt.

Ang PHOF, åk dit tidig förmiddag, eftersom det i princip bara är en lagerlokal blir det ju rätt så hett framåt eftermiddagen.


avitech

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
  • Stad: torsby
Japp, var i Karlstad idag och kolla på Roadshow, solenoid testen visade att ögonen inte rörde sig alls på Reds eyes right och Teds eyes right, de stannade kvar i vänster läge då man börjar med att köra test på eyes left först..Men började såklart att felsöka på Red som sitter okej till och mätte spolen till vänster som var en öppen krets, av med huvudet och lödde tillbaka spoltråden som hade gått av vid fästet. Allt ok med Red! Ted hade också en öppen krets på vänster spolen men pga tidsbrist så får det bli herr Holmberg som plockar av det huvudet och lagar/ byter spole då det är ett ganska stort jobb. Nu vet vi vad som var/är knas iallafall!


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Ja, tack vare avitechs flinka fingrar har Red full koll igen, tilten fungerar som den ska och spelet lutar inte längre oroväckande mycket åt vänster.
Flipprarna har jag rebuildat och vilken dag som helst anländer start city-protectorn.

När semestern kommer åker ramperna av för större rengöring och sen ska Ted få sin välbehövliga renovering - sen börjar det ju se riktigt bra ut det här :)


Tags: opto spole