Frispel

sedan 2001

Tron är nästa...och :-)

Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Det var ingen hemlighet egentligen men nu är det bekräftat. Produktionen startar i maj. Jag har försökt att dra lite mer info ur Stern i ett par veckor sedan Lyman skulle komma tillbaka. Och det ser ut AC / DC är det projekt som Steve Ritchie och Lyman Sheats nu börjar att arbeta med. Stern har bekräftat denna halvvägs, men det har varit mellan två olika band och AC / DC är den mest sannolika. Om man är på facebook och kollar Sterns facebook sida kan man se små antydningar gömd mellan raderna i deras meddelanden.

Så när Steve kommer till Pinball Workshop i år kan det finnas en hel del spännande nyheter att visa fram till alla flippernördar.
« Senast ändrad: mars 31, 2011, 04:37:48 av Ole »


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Härligt, betyder det att Stern släpper två Ritchie-titlar på raken? För om jag inte missminner mig hade väl Steve en spelplansdesign så gott som färdig för Tron innan Stern avbröt allt. (?)

Hoppas nu bara att Stern inte schabblar bort en sådan trevlig licens som Tron, då väl de senaste titlarna inte har blivit några direkta höjdarspel. (?)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan

DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Hmm. Om det blir ett ACDC-flipper kommer jag beställa ett NIB så snart det är möjligt :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ett AC/DC-flipper som en revanschsugen Ritchie mekar ihop med regler av Lyman är det nog fler än DIE som kan tänka sig att införliva i samlingen.  :-)

Får bara hoppas att de vågar rikta temat mot första halvan av karriären åren och inte kör det som promotion för en kommande skiva.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Tror ni att vi får se Angus i uniform görandes duckwalken fram och tillbaka likt Mick på Stones?


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Steve har ju redan en dansande Elvis på sin merit lista. Så en Angus med trampande ben passar bättre. Elvis var ju bara dekor också, och inte en figur som var i vägen för skott upp spelplan.


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
sist richie och lyman samarbetade var väl på spider-man, så detta verkar minst sagt lovande. förhoppningvis har idén med gubbar som rör sig spelat ut sin roll nu i och med elvis och rolling stones så dom struntar i det.


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
fan blir inte lätt att välja musik till ac/dc... skulle ju räcka med razors edge-skivan:

medans spelet väntar på att man ska börja: are ju ready?
multiball: got you by the balls
under pågående spel: razor's edge
hurry-up mode: fire your guns.
finalen: thunderstruck



COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Citera
...förhoppningvis har idén med gubbar som rör sig spelat ut sin roll nu i och med elvis och rolling stones...
Och 'Big Buck Hunter'.

Vad är det för tidsplanering på AC/DC, så man kan planera avsättning av kapital.

I slutet av detta året eller år 2012?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Tron! Yes! Synd bara att filmen inte blev en storre hit (eller inte var battre!). Fast temat borde ha en sapass clean look att det tilltalar pinheads, arkadspelsfantaster, och fans av filmen. Detta borde garantera en hit.

Jag kanner mig ganska indifferent till Ac/DC, men det gjorde jag iofs till Stones oxo och jag gillar det.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Om AC/DC blir ett bra spel så ska jag tamejtusan ta ett lån för ett NIB.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
om produktionen av tron är redan i maj så bör väl ac/dc komma detta år. stern släpper ju 3-4 spel per år.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
BBH slapptes i Januari, Iron Man i mars/April, och Avatar i Augusti. Nu slapptes RS lite senare an BBH sa Tron borde val komma till sommaren och AC/DC till hosten.

Ac/DC ar nog ett bra tema for att kontra Woz da manga pinheads gillar dom. Fast Woz slapps nog inte detta aret...

Jag tycker faktiskt att dom kunde slappa en FG/Shrek reskin pa RS med olika grupper och musikstilar. Exempelvis skulle Jagger kunna bytas ut mot Angus eller Lady Gaga i ett ACDC respektive Gaga flipper.


Tags: