Frispel

sedan 2001

Stargate Gotlieb

Accept

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Klädesholmen
Hej på er!
Har köpt mitt första flipperspel nu!
Jag har alltid drömt om ett eget flipperspel och nu är de på riktigt;-)

Jag är på jakt efter en manual, fanns tyvärr ingen när ja köpte den. Är det någon som vet var ja kan få tag på en?

Mitt spel är lite risigt och behöver en genomgång, jag behöver nog rengöra spelet inom snar framtid. Jag behöver även köpa gummin och lampor osv.



P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Hej och välkommen till forumet :-)

Här finns information om ditt spel:
http://www.ipdb.org/search.pl?any=stargate&sortby=name&search=Search+Database&searchtype=quick#2847

Det verkar inte finns någon manual att ladda ner, men du kanske hittar någon länk från den sidan.


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
Det spelet har kan du hiita delar till på pinball resource, där handlade jag till mitt Stargate
Kul spel
Lycka till
//Jonas


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
detta måste väl ändå vara konstigt! de har gått i konkurs sedan länge och har inte ens manualer gratis, när både WMS, bally och Data East har det! För övrigt är nog SG gottliebs vassaste kniv i deras låda på 90-talet!!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
De har aldrig gått i konkurs - som så många andra tillverkare valde de att sluta med flipper pga vikande lönsamhet.

Det producerades mycket reservdelar/överupplagor på den tiden som har blivit liggande hos servicefirmor/återförsäljare - dessa dyker upp då och då.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ja! jag minns att de hade stora skulder också(( Licenspengarna till Frank Thomas för hans medverkan i big hurt "Ett till riktigt bra gottlieb" hade inte betalats= jag tror de hade ett musiktema på gång innan de slutade!= http://www.ipdb.org/machine.cgi?id=4008
« Senast ändrad: mars 17, 2011, 17:23:27 av Antoshka »



Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
det är ett brooks and dunn! Hade säkert fungerat bra eftersom de flesta musikflipper på 90-talet "TOMMY, GNR har fungerat


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Är det inte så att det är någon amerikansk advokatfirma som bevakar rättigheterna på gottlieb prylarna, och skickar hotbrev till  dem som försöker lägga ut manualer samt tillverka delar utan att betala licenspengar.
Play a real game, play pinball


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Citera
Är det inte så att det är någon amerikansk advokatfirma som bevakar rättigheterna på gottlieb prylarna, och skickar hotbrev till dem som försöker lägga ut manualer samt tillverka delar utan att betala licenspengar.


Japp


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
http://www.pbresource.com/Stargate.html

Här är sidan om du skall ha en manual, org. delar m.m

Tror jerca här på forumet har kvar sitt spel, han bor i Partille, kolla med han om det något du undrar om spelet.


Jerryca

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Stämmer bra det, ett kanonspel som kommer behållas läääänge. :-)

Gratulerar till ett bra köp måste jag tillägga, ett mycket trevligt första spel. :-)
« Senast ändrad: mars 18, 2011, 10:51:36 av Jerryca »


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
angående hotbrev, Jag minns att ipdb fick ett brev från just PBresource när någon försökte lägga ut manualer och pinmame roms till gottlieb spel utan att betala licenspengar!
« Senast ändrad: mars 18, 2011, 13:29:47 av Antoshka »


Accept

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Klädesholmen
Tack för alla svar! Jag är verkligen nöjd över att ja köpt detta flipperspelet.
Ja har nu fått mig en manual som ja tackar för!!!

Jag har lite småfel på mitt flipperspel som ja kommer skriva om i hårdvaruforumet.

Det bästa med detta spel är att de går att få tag på nästa alla delar, finns en grym sida från staterna http://pbresource.com/Stargate.html :)


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda

Tags: