Frispel

sedan 2001

TZ plast

Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Hej!
Jag söker plasten som sitter ovanför övre högra flippern.
Har inte kunnat hitta den nånstans.


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Äsch..  läste fel
« Senast ändrad: mars 15, 2011, 21:34:42 av WKD »


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
« Senast ändrad: mars 15, 2011, 22:50:51 av Zzimba »


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Tack!
Den här är det visst Twilight Zone Plastic 31-1765-12, hos little shop of games. Right flasher plastic.
Lampan är visst typ nitad i plasten, kan man fixa det själv?


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Kan man säkert, eller också nöjer man sig med skruv och mutter.
Play a real game, play pinball


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Har inte kvar mitt TZ, men vill minnas att alla lampor var satta i spelplanen och inte nitade i plasten. Kanske någon annan som minns bättre?


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Som jag kan se så är det gjort på fabrik, även om jag tycker att det vore smartare att den stack upp ur playfielden en bit ifrån plasten. Hade oturen att när jag slog på spelet efter att ha packat upp det så hängde sig flasherlampan, så innan jag hann upptäcka vad som hände och stänga av så hade den brännt ett fint litet hål:-)


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Aha...  OK...  Var nog lite missförstånd från min sida... Trodde du menade lane plastics..  Jo, den flashern som sitter i den röda plasten vill jag minnas var nitad. Tycker själv att det är lite svårt att få till nitning i plast utan att riskera sprickor, så skruv och mutter skulle jag nog valt.


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Får nog bli skruv och mutter, vågar nog inte heller nita i plast. Någon som har provat?


Håkan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 70
    • Visa profil
  • Stad: hisings backa
Finns att köpa nitar för "hemmanitning" på pinbits. Funkar bra. Skruv o mutter känns väl sådär :-)


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Får bli nitning då, plaster beställda iaf.
Klämmer man nitarna med tång?
Reparerar barnvagnar på jobbet och då slår man i hop nitarna, känns lite brutalt mot en liten plastbit....


Håkan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 70
    • Visa profil
  • Stad: hisings backa
Det är en halvvariant, niten ser ut som vanligt på framsidan. på baksidan knackar man på en fjädrande bricka med aningen för litet hål. ser nästan original ut även på baksidan. Tror dom har bilder och beskrivning på hemsidan , kolla där.
« Senast ändrad: mars 17, 2011, 09:29:53 av Håkan »


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Jag använde pinbits "pressless" nitar för exakt det ändamålet, dock fick jag även med större svarta brickor med "tungor" på som griper bättre i niten vilken jag använde eftersom undersidan inte är synlig på något vis.

Man får med ett litet plaströr som man ska klämma fast brickan med, kan vara knepigt att hålla allt helt rakt så jag brukar använda ett litet skruvstäd.
Ola Rodenkirchen


UND

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har nitat med vanlig popnit och det gick bra!
Jag provade dock att provnita i en gammal trasig plast först för att de att det inte skulle bli för "hårt" nitat.

om du vill kan jag ta en bild senare.

//Thomas


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Har beställt vanliga nitar från best of pinball, ska se om jag inte kan använda dessa, antingen med tång, eller någon form av c-clips, då går det ju lätt att plocka bort det om det skulle behövas.
Nitarna borde dessutom vara väldigt tunnväggiga, så med rätt längd så borde det gå att knacka till den alá orginal.


Tags: