Frispel

sedan 2001

Vilket spel fick er att bli flipperintresserade?

· 80 · 11481

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Minns oxo den kanslan i borjan pa 90 talet nar man gick ner till pizzerian eller akte in till biljardpalatset och det stod ett helt nytt Surf n Safari, Mario World, eller t.o.m. ett AG Soccer(Football?).

Tycker internet har forstort en hel del sadant, speciellt vad det galler film. Varenda trailer, set photo osv. Slapps pa natet och diskuteras i oandlighet innan filmen slapps.

Daremot overraskas jag ibland over aldre spel jag aldrig spelats forut. Spelade zig zag for forsta gangen harom dagen och det var en jatte trevlig overraskning, exempelvis.

Det var nagra olika spel som fick mig flipperintresserad. Minns Mousin Around och game show fran semestrar i Danmark. Likasa en Phoenix i Blokkhus sommaren 92. Phoenix var da ett 14 ar gammalt spel. Att jamfora ar TAF nu 19! Och Phoenix 33! Man borjar bli gammal!


meee69

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 478
    • Visa profil
  • Stad: Sjöbo
Mitt intresse kom ganska tidigt.
Det flyttade in en ny granne tvärs över gatan
efter något år så var jag på väg till skolan och såg att det stod ett stort flipper utanför hans källardörr en vecka gick och den stod fortfarande på samma plats jag minns hur jag och min polare smög ut på kvällen när det var mörkt med en ficklammpa och stod och drömde om spelet.
jag frågade min pappa om han kunde fråga honom varför spelet  stod där och om han ville sälja det men min pappa tyckte jag kunde göra det själv men jag vågade inte så en vecka till gick och varje kväll smög jag över och kikade på spelet, sedan en dag kom regnet  och spelet stod fortfarande kvar utomhus,tyckte det var jätte konstigt så då vågade jag mig ner och ringde på hans dörr
var jätte räd tänk om han inte ville sälja spelet.
men han var jätte trevlig och berättde att han skulle köra spelet till tippen men han hadde inte haft tid så jag kunde få spelet om jag ville det bästa var när han sa det är inget fel på spelet utan han hadde bara inte plats för det.
jag var värdens lyckligaste grabb med eget flipperspel
vi gick hem på matrasten för att spela året var 1978 jag var 9 år och spelet var ett Recel Lady Luck.
sedan skulle det ta 3 -4 år innan man började hänga på Tonys grill i Sundbyberg där stod ett stern stingray
som jag blev förälskad i kommer även i håg Mars god of war som också fans.sedan skulle det dröja ända fram till 1986 då jag låg i lumpen i Luleå där hadde vi många spel och en dag jag skulle ta flyget hem en helg så träffade jag en utställare på flygplatsen stod och servade ett High speed vi snackade lite och efter det hadde jag köpt ett kiss och ett genie
« Senast ändrad: december 12, 2011, 13:10:13 av meee69 »


Krissan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
No Fear faktiskt. Mest för att det var första spelet som jag nådde fram till Wizard Mode på.
/KW


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Gottlieb´s Jack in the Box under åren 1976-1979.

Spelet fanns på ett alkiscafé bredvid Majornas Gymnasium och det var, milt sagt, en mycket udda miljö - gymnasister, som på rasterna formligen slogs om spelen i allmänhet och Jack In The Box i synnerhet, och alkisar som i smyg satt och drack rödsprit. Det var kanske vi som bidrog till att Hem och Skola fick igenom den lagstiftning, som vi i alla fall idag upplever som absurd?


AH

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Saltsjö boo
Williams Student Prince, i tobaksaffären, Ritorp, Solna ca 1973


Tags: