Frispel

sedan 2001

Diskussioner SM 2011

BUD · 534 · 88889

REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Bra där Bud! Lite mycket runtomkringtävlingar som riskerar att döda tidsschemat i komplementtävlingen
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Lite blandade svar:

MS: Heltäckningsmattan är kvar. Tvagning av fötter anbefalles dock innan man sparkar av sig skorna.
Vad gäller kött, så tog jag fisk idag.

ALF & Matsod: Ni är redan in-countade. Schema med arbetstider och fackligt avtal kommer på posten. =)

KO: Excellent initiativ. Vad gäller bredband, så finns där uttag (dock utan någon koppling idag). Hur det är med trådlöst vet jag inte, men ska undersöka.
Prio 1 i filmandet är att visa i lokalen, prio 2 är att streama över nätet.

CC: Om jag låter dig kvala redan i oktober får väl det anses som tillräcklig twist? =)
Kulturministern kan nog få sig en inbjudan. Vore kul att få lite extra uppmärksamhet.

REC: Ambitionsnivån är hög och jag hoppas att det tidsmässigt ska gå att fixa. Funderade även på att ha Dragster, men det kräver ju en person till på plats.

Däremot tänkte jag ha "Best in show" av de utlånade spelen. Ska fråga LI om det är okej att ha priser i en sådan kategori.
Lyckan är en tänd modelampa.


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Bud: Annars kan du ha best in show bland deltagarna, dvs den som förnöjer publiken vinner ett pris av icke monetärt värd, t ex ett b-jobb....;-)



« Senast ändrad: augusti 08, 2011, 22:59:05 av REC »
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Med tanke på vad det står, så undrar jag vad det var du ändrade i ditt inlägg? [Put smiley here]
Lyckan är en tänd modelampa.


botte

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Helt fantastiskt bra initiativ måste jag säga.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Lysande! (å den här gången ska jag få spela en större tävling, evigheter sen senast)


EAP

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
BUD

Det låter verkligen trevligt med SM här i Gbg :-)

Förutom '12-15 Bally till Classics från MS' vart kommer de andra nyare spelen från?

Är det kanske på gång att låna in spel från diverse deltagare nu - så som det diskuterats tidigare?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag har alla poängvisningsdatorer som behövs om du vill ha det som förra året.

Också trevligt att idén med välgörenheten från förra året kommer till användning. :-)

Diverse dokument (med justeringar enligt erfarenhet) finns också kvar, typ scorecards, check-listor etc.


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1012
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Låter som ett mycket bra idè.

Jag kan ta med mig DH och vara behjälplig före/under och efter tävlingen.

Om något mekarproffs kikar på mitt TS (sanktum bråkar) så kommer jag att ta med det med.

Kul om fler kan komma med ett par spel var.
Så sliter vi inte ut Alingsåsmaffian, som redan har lagt ett par tusen arbetstimmar det senaste året.


Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Ett strålande upplägg av Buddis!
Man blir glad helt enkelt.


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Gällande spel, så håller jag på att sätta ihop en liten önskelista. Tanken är också att inte kedja fast någon i bunkern.

Både när det gäller tävlingsspel och förströelsespel, så är skicket viktigt enligt mitt sätt att se på saken. Jag köper inte att betala 300 kr i anmälningsavgift, spela på fyra bra spel och åka ut, och sedan få hålla till godo med spel där flipprarna mer påminner om visare på en klocka än korrekt justerade flipprar.

Givetvis vore det trevligt att hämta in 60 spel från 60 personer, så att folk inte behöver slita ut sig, men då blir det ganska jobbigt att rådda ihop transportbiten och höga kostnader trots allt.
Så jag jobbar mot att göra några större lastbilslass och några körningar med bil och kärra.

Är det förresten någon som sitter på ett spel som inte synts till på ett SM, eller ett spel som är i fullständigt lysande skick, så hör gärna av er till mig.
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Just det, jag har ju förstås kvar min DV-kamera som vi streamade med på SM 2006 samt 2007. Kanske dags att slutföra redigeringen av SM 2007-filmen också. *ny post på att-göra-listan*

Däremot undrar vi fortfarande var CABs 10-meterskabel (S-Video) tog vägen...

Tips: Skippa pay-per-play på förströelsespel - det blir mycket jobb med att ordna växel, tömma spel etc.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Bra där BUD!  :-)

Håller med Inken om freeplay på förströelsespel.

Jag kan säkert få ihop några spel till utlåning. Förhoppningsvis kan någon av mina kollegor också ställa upp.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Båda tummarna upp för BUD.
Jag ställer gärna upp med scorekeeping.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: