Frispel

sedan 2001

Löjligt våldtaget spel...

Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Lirade ett oerhört dåligt underhållet No Fear idag... Vet inte vad jag ska säga om det, men så dåligt skick har jag inte sett många spel i. "Skull" funkade inte, man hade i stort sett 2 bollar hela tiden, Multiballen hostade igång när man minst anade det m.m.m.m. Trots detta fick jag dryga 2 miljarder, men det var nog mest tur. =)
Tycker banne mig att vi ska starta upp en protestlista mot usla operatörer! Upp till kamp!
« Senast ändrad: november 11, 2002, 15:36:51 av Replicant »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jo man kanske skulle ha en svart lista eller något sånt, fast är ju svårt att kontrollera det hela tiden, folk kan ju skärpa sig, de kan bli sämre oxå för den delen.

Tråkigt när det är så, fattar de inte att det är sig själva och flipperspelandet de skadar genom att inte underhålla spelen. Det är ju grundläggande att ett spela ska vara i fungerande skick (viss smuts får man tåla):-(.

Sverige/världen skulle behöva fler operatorer som var mer flippervänliga. Men vi ska inte glömma att alla är inte så himla kassa på att sköta underhållet.
« Senast ändrad: november 11, 2002, 15:44:31 av Sonar »


ThingLendBack

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
  • Stad: Tyresö
Du lirade på No Fear spelet i Korvkiosken i Alléplan va? Jag lirade själv på det i helgen och jag kan bara instämma att det var i bedrövligt skick.

Det är Automatutställarna AB som har ställt ut spelet.

/Fredrik


Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Prexis det var det! =) Började ana oråd när DMD:n var halvpaj, men jag var tvungen att få min dagliga flipperdos. *garv*
Förstår inte hur svårt det kan vara att underhålla ett spel så att det håller en acceptabel klass. Nån operatör som kan svara på det här?


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Det man som spelare kan göra när man stöter på ett flipper i uselt skick är att stänga av det.
När intäkterna då minskar kanske operatören vaknar till!
Dessutom slipper andra pinheads bli lurade på
sina pengar.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Visst kan man stänga av det. Men det man egentligen ska göra är ju att snacka med operatören, så att dom får reda på att spelet är keso.

"Om ni inte kan fixa det så köper jag spelet" kan man ju erbjuda...hehe...


Sami

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 257
    • Visa profil
  • Stad: uppsala
Ja Absolut fram med en protestlista mo USLA operatörer (finns alldeles för många av i sverige)och så ville jag tala om ett congo som ni absolut inte vill se.
Den står uppe i en fjällanläggning närmare hmm vad hette det nu då stalon var i allafall en näraliggande plats.Det absolut uslaste spel jag någonsin skådat,slitet som fan,och vem var utställare?Adonbolagen såklart


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Är ett spel i riktigt uselt skick kan man ge sig på att det står Adon på det, så är det
Play a real game, play pinball


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Tror adon att vi är helt blåsta eller dom har ju shy!!!höga priser och många av spelen är nog i dåligt skick.
Jag spelade på  ett ToM där man inte ens kunde skjuta upp bollen med plungern dåligt dåligt och gissa vilka utställarna var JO! adon.
Abatic tycker jag är rätt bra.

Mvh Flippy


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag kan faktiskt inte hålla med, inte om spelen här i Skövde i alla fall, de som det står adon på har fungerat och varit spelbara. Visserligen var det AFM som jag nämnde i någon tidigare tråd deras men har inte undersökt om det är fixat eller utbytt. Vad jag har förstått så har adon någon lokal kille här istan som mekar åt dem på beställning eller nåt sånt så det kanske förklarar något men vet inte om de gör liknande i andra städer.

Spelen här har varit fungerande spelbart skick om än att de lite populärare har hunnit bli rejält skitiga innan de blivit utbytta .. men de har varit spelbara.

Priserna på deras hemsida är nog ett sätt att slippa få folk att maila och/eller att ringa dem och tjat om att köpa spel, deras jobb är ju trots allt inte att sälja spel utan att ställa ut dem, hur de sköter detta runt om i landet kan jag inte svara på ;-)
« Senast ändrad: november 18, 2002, 18:03:44 av Sonar »


Tags: