Frispel

sedan 2001

WMS Bonus Flips ???

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Bonus Flips ???

Jag har sett det massor av gånger, men aldrig kommit ihåg att fråga:

I slutet av A.1-menyn finns ’No Bonus Flips’. (YES or NO).

Vad innebär detta?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Om man har det på YES är flipprarna döda under bonusräkningen. Har för mig att det stod nånstans att det skulle minska slitaget på flipprarna. Marginellt, kan man tycka.


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Inte när man ser min 4-åring flippra. Hon sliter ner flipprarna lika mycket på tre bollar som ett utställt spel blir utsatt för på en månad:-)

Anders
"-Where is my base?- I wanna jam!"


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Då är du en dåligt pappa - lär du inte ut grundläggande teknik till henne? Är du kanske rädd för att få stryk då?  :-P


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Har funderat på det här nu ett tag och måste säga att jag är helt oförstående till varför denna funktion finns.

??? ??? ???

Det är ungefär lika idiotiskt som om Volvo eller ngn annan biltillverkare skrev i instruktionsboken: - Vill du kunna blinka till vä. och hö. när bilen är avstängd, så aktivera knapp x på panelen. Vem f-n vill blinka när bilen är avstängd?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Håller med COCS!  Det borde varit standard med denna funktion..  mycket märkligt men kanske vissa gillar att avreagera sig med flipprarna när bollen runnit??


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Har sett många som lägger av en serie med knapptryckningar i frustration när bollen rinner så jag förstår att denna funktion finns då den förlänger livet på plungern och coil stopen.
Kanske inte så aktuellt i hemmamiljö men på utställda spel fyller det en funktion.
« Senast ändrad: mars 04, 2011, 11:14:13 av Bundy »
Quit playing with the clock!


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Bundy

Nu menade jag att det är helt meningslöst att ha funktionen som en 'inställbar' funktion.

Det hade räckt att det i programvaran - redan från början, var inställt att flipprarna är döda när kulan rinner eller ej är i spel.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Absolut. Det skulle vara det bästa.
Quit playing with the clock!


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Citera
Har sett många som lägger av en serie med knapptryckningar i frustration när bollen rinner

Skyldig så in i bomben. En annan jag tenderar göra är att bonka lätt med foten på undersidan av flipperspelet så man hör pengarna rassla.


Tags: