Frispel

sedan 2001

Spelade Congo mot en av utvecklarna!

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Jag hade en trevlig flipperuppleve i söndags. Spelade turnering på Lakewood Grill här i Colorado. Dom har turnering varje månad men det ligger en bit från där jag bor så jag hade inte varit där sen sist. Dom hade tagit ut POTC och satt in Congo.

En av stammisarna på alla flipperevents i CO är Dean Grover (rankad 130-140 typ). Jag känner honom bara flyktigt men visste att han jobbat på Williams som programmerare bland annat på Safe Cracker. Jag snackade med honom lite grann och det visade sig att han programmerat på Congo också. Han visade mig ett par olika flippercodes som visade hans namn och även en som önskade hans barn grattis på födelsedagen.

Senare när det var speldags i andra eller tredje ronden mötte jag Dean, och vi lottades Congo och jag vann! Ingen av oss hade någon vidare runda. Efter andra bollen hade jag 350 och han 280. På tredje ronden kom han inte ikapp mig så jag behövde inte spela sista bollen.

Kul upplevelse att slå en av utvecklarna på hans eget spel i turnering. Särskilt när han är en såpass bra spelare. Får väl se om jag får möta Lyman Sheats på något av hans spel någon gång i framtiden.



JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
Kommer du ihåg koderna?
Det skulle vara kul att testa :)


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Jag la koderna pa minnet. Dom verkar inte finnas ute sa jag vill inte slappa dom. Om Dean vill det sa far han slappa dom.

Om det finns ett Congo pa BPP eller nagon annan tavling till sommaren kan jag visa dom iaf om nagon ar intresserad.


Tags: