Frispel

sedan 2001

2st Count Down

MOS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Har sedan 4 år två stycken "kompletta" Count Down som båda startar och lyser men där flipprar och övriga spolar ej fungerar. Ett av spelen fungerade hjälpligt då jag köpte det men ej när jag kom hem.
Ursprunglig idé var att få ihop ett fungerande spel men tid/kunskap har ej funnits.

Säljes/Bytes - ge bud/förslag (bytes fungerande williams 90-tal + pengar emellan av mig)

Alt. hjälp att från dessa två få ihop ett fungerande spel.Jag står för samtliga reservdelar samt ersättning efter överenskommelse.
Har ingen panik att få det klart. Spelen står i Kalmar idag.

Bilder finns.
Mvh
MOS


bla

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 535
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Bilder tack
till: christian.balac@gmail.com


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
MOS, Jag kan kirra till det om du kan få upp spelen till Stockholm och och jag får det överblivna spelet som betalning, om båda spelen ser bra ut.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Linde

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
OBS:

Om nedanstående "rekommendation" inte bedöms som ok i en sådan här tråd ber jag att god Moderator tar bort den... tack... jag inser att "snack" inte är ok i köp-sälj trådar... men tänkte att här är en ny person som kan vara hjälpt av en rekommendation... ta således bort om jag tänkt fel... / mvh Linde.
 

Hej MOS,

Jag känner inte alla här på SFS som kanske kan tänka sig att hjälpa dig men ser att DAH svarat med ett förslag.

För din kännedom:

DAH (Danne Hagman) har samlat på flipperspel, enarmade banditer och andra spel i mer än tjugo (!) års tid.

Jag har känt Danne under väldigt många år.

Danne har med bl.a. sina lika seriösa vänner inom Lutande Dörren hjälpt spelföretag att bli av med överblivna spel. Detta på snabba, smidiga och pålitliga sätt som alltid medfört nöjda parter.

Jag har haft förmånen att ta över flipperspel som Danne renoverat och kan bara säga:

Bättre kan det inte bli!

Danne är bl.a. ordförande i en förening för samlare av spel samt delägare i Lutande Dörren: en lokal som är fullproppad med härliga flipperspel.

OM du väljer att låta Danne göra i ordning flipperspel kan du vara säker på att det blir utfört på ett mycket bra sätt av en extremt noggrann och pålitlig kille.

Härmed inte sagt att "andra inte kan"... många här på SFS är liksom Danne genuina proffs på flipperspel... men jag ser att du är ny på SFS (välkommen!) och därför vill jag rekommendera Danne: således en god vän sedan många år tillbaka som är väldigt bra på flipperspel och som du verkligen kan lita på.

Lycka till med Count Down! Ett riktigt kul spel som jag spelat en hel del på och även ägt... idag finns bara toppglaset kvar... med sexigt förförande rymdbrud... toppglaset är väldigt dekorativt som tavla på väggen.

Eftersom jag är kompis med Danne blir jag väl partisk när jag nu tillägger att det låter som en bra deal... om du lämnat två trasiga Count Down och får ett helt tillbaka. Men med tanke på att det handlar om 1970-tals spel (utan mig veterligt ett särskilt stort samlarvärde) tror jag dock inte någon kan säga annat än att det låter som en vettig deal, för både dig och Danne.

MOS: hur du än gör... SFS är fullt av hyggligt folk och DAH är definitivt en "rätt" person som kan hjälpa dig. Jag hade inte tvekat utan tackat ja och sett fram emot lyckan att så småningom äga ett Count Down i TOPPSKICK (givetvis beroende på grundskick) efter vistelse hos Danne / eller annat proffs.

Jag har själv sett hur Danne gjort underverk med gamla flipperspel och säger det återigen: bättre kan det inte bli om DAH (Danne) gör jobbet.

Tänk dessutom på att det tar tid att renovera spel om det ska bli bra... låt den som du ev. väljer (anlitar) få den tid som kan behövas = bra resultat. Ett spel som får renoveras i försiktig fart av ett proffs kan bli hur bra som helst.
« Senast ändrad: februari 02, 2011, 12:05:00 av Linde »


Tags: