Frispel

sedan 2001

Simulerat flipperspel

bloodmoon

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Arlöv
Man får typ importera det. Det är inte släppt i Sverige tyvärr.

Nu vet jag inte vilken ver. du vill ha Ps3, wii eller 360.

Axelmusic kan nog vara det bästa alternativet.
http://www.axelmusic.com/productDetails/650008500479

Amazon ett annat.
http://www.amazon.com/Pinball-Hall-Fame-Collection-Playstation-3/dp/B001L8DKIE

Sök på google =)



Elake Alfred

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall
Det var det jag anade att det inte var, men det stod ju på någon sida att det skulle släppas i Europa i September. Dessutom gick det att boka då på spelbutiken.se, men det kom aldrig.

Det finns inte till PSP va?


bloodmoon

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Arlöv
Tror inte Williams collection finns till psp.


Elake Alfred

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall
Asch.. det hade varit skönt att slippa freeloader xD


bloodmoon

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Arlöv
Ps3 spel är i alla fall regionsfria så de funkar finfint överallt.

Wii spel är ju en annan femma tyvärr.


Elake Alfred

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall
Jasså Ps3 är Regionsfri alltså? Synd att jag redan bestämt att speara till ett riktigt flipperspel, annars hade jag kanske funderat på saken :)


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Bade Gottlieb  och Williams collections finns till PSP i USA. PSP ar oxo regionsfri.

System 3 slapper Williams samlingen i Europa pa 360, PS3, och PSP i mars.

Den skall dessutom ha uppdaterade texturer och bollfysik gentemot den Amerikanska versionen (360 och PS3 versionerna var i sin tur redan uppdaterade versioner av Wii versionen (som var samma som PS2 versionen)).

Gottlieb samlingen skall slappas till nedladdning vilken dag som helst pa Xbox Live aven i Europa.


bloodmoon

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Arlöv
Låter ju nice att skaffa Gottlieb till Xbox live måste inhandlas när det släpps. Sparar själv till ett riktigt flipper ^_^ som jag hoppas få råd med senare i år.


bloodmoon

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Arlöv
Testade Gottlieb collection till Wii idag och jämnförde med Williams Collection.

Tycker att Williams har mycket bättre fysik. Kan de jobbat om motorn lite mellan spelen kanske? Även spelen som är med i Gottlieb är i stora drag tråkiga spel vilket är synd.

Samt känns grafiken mer genomarbetad på Williams och dessa tre saker gör att jag väljer att spela Williams collection alla gånger ^_^

Testade även Pinball FX2 på Xbox 360 och tycker att fysiken liknar Williams collection. Nu är det ju olika utvecklare på dessa. Och Pinball fx2 har inte riktiga flipper som ref vad jag vet i alla fall. Skulle nog föredra Williams collection av dessa två också.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Xbox 360 versionen av Gottlieb skall vara en uppdaterad version gentemot dom tidigare versionerna.


bloodmoon

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Arlöv
Det låter ju vettigt men vet du om det kommer vara samma spel som man fixat grafik och fysik på? Eller de kanske har lagt till lite roligare spel också? Vi får väl se.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Tror det ar samma maskiner.

Williams collection kommer aven till 3DS, och dom har hintat att det kommer en helt ny collection (andra Williams eller Gottlieb spel? Bally?) i maj!


bloodmoon

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Arlöv
Kollade upp när spelen är släppta till Wii.

Gottlieb 2006
Williams 2008

Känns som de borde fixat lite med fysik och annat på 2 år. För jag märker helt klart skillnad på spelen.

^_^

Synd att de kör samma maskiner på Gottlieb till 360. Föredrar att lira på tvn även om 3DS kommer vara grym hehe.  OK föredrar att spela på riktiga maskiner men är det digitalt så föredrar jag tv.

En Bally collection vore väl i tiden hehe.



Tags: