Frispel

sedan 2001

Flipperträff #9

Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej

Torsdagen den 3:e februari 17:15 så har vi en flipperträff på Chalmers. De flipperträffarna vi har är lite mindre tillställningar där vi har ca 4-10 flipper på plats och kör en tävling under kvällen, den här gången blir det dock nog bara ca 4-5 flipper. Vi har haft tävlingarna sedan 2008 men varit dåliga på att göra PR för dem utanför Chalmers. Tävlingarna är öppna för alla och det är bara att dyka upp. Vi kommer ha ca 4 flipperträffar per år.

Nytt för den här tävlingen och alla flipperträffar framöver är att vi lägger ut dem på sdtm.se och registrerar då resultat för alla matcher på sidan. Vi kommer även ha WPPR poäng, tror det ska vara helt klart nu men jag måste dubbelkolla. Tävlingen kommer då ge 20-25% av en årlig tävling med det upplägget vi har.

Tävlingen arrangeras av Chalmers Studentkårs Flippersällskap(CFS) som är en förening som skapats för att främja flipprandet på Chalmers. Om man vill kika mer på vilka spel som finns på Chalmers etc så kan man gå in på: http://cfs.chs.chalmers.se

Plats för tävlingen är fysiks sektionslokal "Focus" som ligger på Kemivägen 11. Själva flipperträffen är gratis men man måste vara medlem i CFS för att vara med vilket kostar 50kr.

Frågor? :-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Lite hårt att starta 17.15 för alla stackare som jobbar till 17 och kanske inte befinner sig ganska nära Chalmers? :-o


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Ja, det blir ju inte lätt att hinna dit. Inte ens om man har en bil som går i ljusets hastighet eftersom man måste parkera också ;)


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Erling: WPPR är helt klart.

DIE: Dåliga bromsar?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
PAL: Ok, bra bra.

Parkeringsplatser finns lite här och där i närheten, längst gibraltargatan främst då och Chalmers huvudparkering så det ska nog ordna sig.

Om man säger till innan att man blir lite sen så ska det nog ordna sig, blir aldrig att vi kommer igång med tävlingen exakt på utsatt tid. Sen så vill vi gärna bli färdiga före midnatt också därför vi vill komma igång så fort som möjligt.
« Senast ändrad: januari 26, 2011, 09:27:55 av Erling »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Vi skojade om parkeringarna. ;-)

Ett lätt sätt att hålla nere tävlingstiden på är förstås att se till att bara Chalmerister hinner vara med. :-P

En tävling med bara en huvudtävling hinner ni köra på 4 timmar med lite diciplin - även om ni är 16-20 gubbar.


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Å andra sidan kan det ju vara svårt att hinna TILL jobbet när man klivit in i slutspel på en månadsfinal i Borås kl 01.30.....[plats för smiley eller annan form av social media.]
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jodå, men det löser man genom att hålla alla sidotävlingar efter huvudtävlingen. På fredag blir det man-mot-man dessutom. :-)

Fast förutom jultävlingen har det varit tidigt avslut de senaste gångerna - trots tre turneringar en kväll. ;-)


Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hehe, som sagt säg till innan ifall du är sugen så ska vi kika på det. 17:30 är nog okej t ex men mycket mer än det vill jag inte lova.

Vi har nog dessutom lite för snälla tilt inställningar etc på spelen på Chalmers så det kan ta tid att spela, men vi får kanske försöka bastardisera spelen lite till tävlingen ;-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Kör en kula per spel istället. :-)

Fast jag ska EM-meka så inga nöjestävlingar för mig innan mars. :-(


Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ok, synd. Kommer nog snart anmäla mig till EM förövrigt, måste bara sega lite lite till...


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Men nästa gång kan det nog bli ett gäng från Borås.

Kanske ska sätta en EM-gräns på 64 - då blir det nog fart på folk. ;-)


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tanken med tävlingarna på Chalmers är väl i första hand att chalmeristerna ska få möjlighet att tävla, då är det ganska naturligt att lägga tävlingarna på en tid som passar dem. Vore märkligt om man la fokus på boråsares arbetstid och barnveckor. Borås pinball tar väl inte så mycket hänsyn till tentaveckorna på Chalmers får jag för mig.


Tags: