Frispel

sedan 2001

Tips för nybörjarköpare?

young_geroge

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Om du gillar clowner går det ju att få ett Williams Hurricane i bra skick 10.000:- iaf.

Ganska billigt för ett DMD-spel tycker jag.


stensbol

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
  • Stad: Morup
INK:ens tipps är bra,ät nudlar i en månad,och hoppa cyclone,ett WCS94 för ca 12 rekomenderas.


Elake Alfred

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall
young_george: Jo jag såg ett Hurricane på blocket. Tråkigt nog har jag ju inte 10.000 än utan det får vänta tills sidsådär september-oktober (lagom till 25-årsdagen).
Föressten om du undrar om min relation till clowner, så prova sök mitt användarnamn på Facebook ;)

stensbol: Jag minns att jag har sett ett WCS94 på ett konditori när jag var barn, men jag kan inte inte minnas om jag någonsin sett någon spela det (eller om jag själv spelat det vilket jag tvivlar på, då jag spelade flipperspel för första gången då jag var 11 år ungefär).


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
INK:ens tips är dåligt. ALF däremot är ständigt den klara rösten med bra tankar.
Köp ett spel till rätt pris så kan du alltid sälja det när du tröttnat på det. Förhoppningsvis går du inte back och har du köpt till rätt pris så är det iallafall inte mycket.
Är det spel du är osäker på om du gillar så spelar det ju ingen roll om du köper dem till rätt pris. Köper du ett spel för 7k, har det i fyra månader för att sen sälja det för 6k så se förlusten som hyra. 250 spänn per månad - de e billigt nöje!
Cyclone är visst kul bara man ser det med rätt ögon. Det är ett "gammalt" spel utan något vidare regelverk, tyvärr ingen multiboll men det hade varit svårt med den spelplanslayouten.
Bara köp. Nånting. Vadsomhelst. Ha kul.


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Detta fenomen tycker jag är lite lustigt och något jag bara stött på inom flipper. (Ingen kritik ALF)
Citera
Spelar egentigen ingen roll vilket spel man köper så länge man betalar vad man får ut för spelet när det sedan byts ut.

Varför får inte denna hobby kosta något?
Ta vilken annan hobby eller sport som helst så är det förenat med kostnader men "alla" förväntar sig tjäna pengar på sin flipperhobby.
Om jag t.ex. köper ett spel för 20000 och säljer det för 18000 efter 3 år så har det kostat mig 2kr/dag. Vilken annan hobby kan erbjuda så mycket kul för så lite pengar?
Ingen annan jag håller på med i alla fall.
Naturligtvis säljer jag inte ett spel för 15000 om jag vet att jag kan få 30000 men det är inget självändamål för mig att tjäna pengar på mitt flipperägande.
Aktier köper jag för att tjäna pengar - flipperspel köper jag för att ha roligt.
Quit playing with the clock!


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Tar det inte som kritik. Menade egentligen bara att man kan bromsa lite för att få koll på prisbilden. Det tar ju lite död på nöjet om man köper ett gottlieb från sent åttiotal på blocket för tiopapp och tröttnar efter ett par månader, så blir det ju svårt att inte åka på en rejäl förlust, och därmed lär flipperhobbyn stanna upp. Om man inte är låst vid  en specifik titel är det också lättare att "fynda"  Har själv haft ca tolv, femtonspel och det var väl inte förren I500 som ett av de senaste som jag letade ett speciellt spel.

Play a real game, play pinball


Elake Alfred

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall
Har nu fått tips på ett köp.

Getaway: High Speed II som ska fungera perfekt och vara i fint skick 10.000 kronor. Jag tycker det låter rättvist. Men ni är experterna här. Vad tycker ni?


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det låter som ett okey pris om nu spelet är i fint skick.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Bara att öppna plånboken.
Quit playing with the clock!


Tags: