Frispel

sedan 2001

Rolling Stones

CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Tack DAH, om jag förstått det hela rätt , gäller det således att beställa ett spel omgående - innan de tar slut.

;)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jo gillar du skitspel som robbar en på kulor stup i ett, så ska du förstås köpa detta skitspel.
Du lär säkert få igen pengarna (p g a temat) då du direkt upptäcker vilket felköp du gjort.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
:)

"kollegorna" på stpb brukar ju säga att du alltid är tvärtemot va andra tycker.....

;)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Jag vantar med min asikt. En hel del spel genom aren har jag inte gillat forst, for att sedan bli storfavoriter (TSPP och LOTR)

Dessutom ar det en prototyp. Tidiga Avatar hade sdtm issues som tweakades bort for det mesta i produktionsmaskinerna. Tidiga Avatar hade oxo en elak vansterdrain, men det andrades oxo (for det mesta) nar produktionen kom igang.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
CC, tvärt emot?
Jag och Svante har i stora drag samma syn på t ex TRS, SM, SOP, IM, BBH m.m.
Det är i princip MRC, Svante och Helmuttan, som tjatar om tvärtemottjafset.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


MAT

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
  • Stad: Kungsbacka
Släppte man inte ELVIS för för så länge sedan? Hur slog det i USA?
Varför ett nytt spel med musiktema.....tråkigt!!!

Dags istället att STERN gör ett spel med ett tema som inte baserar sig på film eller musik tycker jag.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Pinball News har en overblick av stones spelet  HERE

Det blev en svensk flagga pa spelet dessutom!

Ser fram emot att spela det.


Data east

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Jag tror att de som bäst lyckats med musiltema är datA east!!= titta bara på både Tommy och guns and roses!!! särskilt GNR's riot mode!!


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Skall pa launchturnering/fest pa Game Exchange i Denver den 12e mars! Skall bli trevligt att prova en produktionsmaskin.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
man får hoppas på att det blir ett bra spel!! Jag vet att Stern kan!


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Rolling Stones (Stern) kan ALDRIG bli ett bra spel innan de triver bort läppfladdret Jagger, som far fram och tillbaka över spelplanen, samt gör om utgången från bumprarna så man slipper få ner hälften av kulorna direkt i outlane.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Det dummaste de har gjort är att sparka Keith Johnsson= TSPP och LOTR regelverkets magiker!! Så länge sådanna talanger sparkas kommer det gå utför!! och designen är inte heller så utmärkt!


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Så fick jag äntligen prova Rolling Stones.

Igår var det launch turnering i Denver på Game Exchange. Dom hade två RS, en 24, en Dale Jr, och en IM som stod pa frispel och var med i turneringen. 21 personer var med och tävlade, och ytterligare kanske 20 var där och drack, åt, spelade flipper och pratade flipper. Game Exchange har även runt 20-30 äldre flipper och kanske 50 arkadspel till salu som också stod på frispel

Turneringen spelades enligt double-elimination format. Allas första runda var på Stones, och sedan spelade winner's bracket sina matcher på Stones och loser's bracket på dom andra maskinerna. Jag vann första, förlorade andra, vann tredje (IM), och åkte ut på fjärde (Dale Jr).

För att återgå till Rolling Stones så tänkte jag dela med mig av mina intryck. Jag spelade nog 20 credits sammanlagt. Jag är ingen fan av temat, men spelet ser helt okej ut in person. Mycket bättre än bilderna ger sken av. Särskilt på spelplanen funkar färgschemat. Spelplanen ser dessutom ganska fullmatad ut. Den har inte samma öppna, avskalade look som Avatar ellet AFM. Det finns en massa shots, och det känns som det finns mer att skjuta på än på Avatar. Ramperna och ytterloopen har ett skönt flow.

Jagger är den enda leksaken men den funkar bättre än väntat. Han stannar på fem olika platser. Träffar man honom på en av dom fem cirkulerar han då bara mellan dom andra fyra, osv. Därför krävs det en del strategi. överlag kommer han i vägen ibland, men man skjuter runt honom, eller på honom, och anpassar sig snabbt. Spelets regler känns faktiskt välbalanserade och det verkar inte vara någonting som ger mycket mer poäng än något annat. Spelet verkar upplagt för att man skall spela alla modes och alla features.

Spelet är snabbt och svårt, men oftast inte orättvist. Det hände bara ett par gånger att Jagger svepte ner bollen i en outlane eller sdtm. Det var heller inga problem med utslappet fran bumprarna pa dom har maskinerna. Jag fick 30 miljoner någonting som bäst. Dagens bästa poäng tror jag var 74 miljoner. Jag såg bara en person komma till Encore mode, och jag tror ingen ingen kom till Super Encore. Spelen var inställda på tournament mode.

Efter turneringen stannade några av oss kvar och spelade Stones i ett par timmar till. Efter det åkte vi hem till en samlare som jag aldrig varit hemma hos förut som hade LOTR, Space Shuttle, Vector, Xenon, och en TZ (installd på samma benhårda sätt som den på PAPA).

Lite senare skulle vi hem till en kompis på efterfest, men på vägen skulle vi åka och hämta en kille som också är en samlare av EM maskiner. Hans källare har 14-15 nästan perfekta EM maskiner som Hearts and Spades, Mibs, Big Brave, Crescendo, osv.  Tyvärr var vi tvungna att åka så jag hann bara spela några enstaka credits.

Kvällen avslutades hemma hos en kompis som har 12-13 maskiner där vi spelade Embryon, Paragon, Dr Dude, Jungle Lord, IJ, TAF, osv till nästan 4 på morgonen! Vilken flipperdag!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Tags: