Frispel

sedan 2001

S: WMS Indiana jones

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Appropå anonyma bud.

Den som varit på live-auktioner i verkligheten, t.ex. här i Göteborg, vet nog att flera auktioner har egna gubbar bland publiken som bjuder för att trissa upp priset. Jag har erfarenhet av detta och tog upp det med en auktionsfirma för några år sedan efter att ha gått på deras auktioner flera gånger på olika ställen och sett att en av gubbarna som bjöd frekvent på allt möjligt, sedan var innne bakom och umgicks med de andra. Då blev jag nästan slagen och utkastad och det var mkt obehagligt.

I detta 'matsod-fallet', så vet jag att åtminstone 1 bjöd anonymt och det var inget påhitt från matsod. Vissa vill vara anonyma. Vissa säljare kan nog ljuga om inkomna bud, men det är ett risktagande och i längden 'straffar' det sig nog.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
"Anonymt"...

Anledningen till att jag vill ha bud via mail är för att folk utanför SFS också vet om auktionen och kanske vill bjuda, då vore det nog lite konstigt om man måste bjuda i tråden tänker jag. sen såklart är ingen förbjuden att bjuda öppet i tråden heller.

Sen valde jag att inte outa personer som bjuder, det vet jag inte om det är fel, har någon annan med att göra vem som lägger bud?

Sen om jag skulle få för mig att hitta på egna bud, då är väl risken väldigt stor att jag står där med osålt spel och så får jag försöka förklara varför det inte blev sålt.

nu löste sig ju denna auktionen bra till slut och jag tror och hoppas att både köpare och säljare är nöjda, och det är väl bra?


matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Förresten, nu tycker jag vi låter denna tråden dö, och om någon vill diskutera försäljning/auktioner/publika/anonyma bud etc så skapar denne en ny tråd under en annan rubrik.


Tags: