Frispel

sedan 2001

S: WMS Indiana jones

LIO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
  • Stad: lerum
vet ej vad som gick snett me mitt svar men e sur ändå va FAN E DE FRÅGAN OM ME VUKSNA MEN SOM INTE KAN GÖRA EN RAK AFFÄR.


matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Jag vet inte om det hör hemma i denna tråden om auktionstrådar är bra eller inte.

Hur som helst, reglerna för denna tråden var och är iallafall ganska klara.

Budet är nu 20.500:-


LIO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
  • Stad: lerum
OK detta e inte min typ av forum jag gör affärer rakt med förtroende för mot part. om man e kåt på en extra 500 så e de inte min grej. men har varit å kollat på spelet i da , de e helt ok bra spelplan ,bra kab  mm lite skitig spelplan men fint skick.


MonkeyPuss

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
  • Stad: mjölby
OM man har ett bra upplägg och raka och klara regler vad som gäller vid budgivning så är det väl skitbra med budgivning. Då får man ju ofta de pengar som folk tycker spelet är värt.

Och nu har ju matsod klara och tydliga "regler" OM man läser förstainlägget.

"Bud påbörjas på 19.000:- och auktionen avslutas kl. 00.00 natten mellan fredag och lördag."

Då ska man ju inte lägga ett bud nån timme innan och kräva ett svar om man får spelet eller inte?

Vill man inte ha med auktioner/budgivning att göra så bjuder man väl inte på en sådan? :)

Ursäkta inhoppet matsod och att du får bra betalt för IJ det ser kanonfint ut.. :)


LIO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
  • Stad: lerum
Tack Sonar Hoppas Mitt Budskap Fram kom.
Det här kommer  att sabba för alla .
vill man kräma en extra 500 dring,
kan man använda BLOCKET.
det här e väll ett forum för folk
 med samma intressen ??


Håkan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 70
    • Visa profil
  • Stad: hisings backa
Om skicket är Som jag tror kan jag betala 21000:- men jag måste se det live först. Kan komma i morgon om du tycker det är intressant. Maila mig isf hakan@backatorp.com


matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
knodden: tyvärr så känns det fel att köra så då jag satte att det slutar nu om 3 minuter. Men tack ändå.


LIO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
  • Stad: lerum
OK ska i fortsättningen akta mej för
dessa typer av försäljningar. Sen e de
ju så att Monkeypuss du har ju inte koll på alla turer för
att denna budgivning sker på matsods mail å jag har till å me kollat spelet i da efter någgra dagar. de e ETT FInt Spel de e inte de ja e trött på.


Håkan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 70
    • Visa profil
  • Stad: hisings backa
Ok. Du kan ju alltid höra av dig ifall köparen backar /HN


matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
knodden: sure! Jag sitter och väntar på om min greylist möjligen har stoppat något mail, men om inte så är vinnarbudet 20.500:-


matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Nu får man anse auktionen avslutad då inget mail inkommit på länge.

Grattis du som la budet på 20.500:-
Vi hörs av imorgon.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
LIO

Du skriver att jag är ngn form av orsak till auktions-metoder här på SFS. Då vill jag upplysa dig om att forumet SFS är ca 10 år gammalt och det har förekommit försäljningar till högstbjudande i alla år - långt innan jag blev medlem här (år 2005).

Jag har sålt många flipperspel utan att annonsera varken här på SFS eller på BLOCKET. Faktum är att de flesta spelen jag sålt, har sålts till personer som enbart frågat mig om dom kan köpa ett spel och så har dom gjort det till ett pris som vi varit nöjda med båda två.

Att ha en auktion här kan vara både lite 'kul' och bra för priset. Inte alla, men många vill ju naturligtvis ha så bra betalt som möjligt, men det är inte alls säkert att en auktion ger det bästa priset.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Vill man ha spelet är det väl bara att höja en tusenlapp, villkoren var ju glasklara? Fattar inte allt gnäll på säljare hela tiden...
Ola Rodenkirchen


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Medhåll där Superpin, COCS m.fl. Det var tydliga regler och det där aggressiva påhoppet känns lite omotiverat.
Jag tycker att det är ganska underhållande att se en pågående budgivning. Dessutom får man ju en bättre koll på vad folk är redo att betala och det kan ju eventuellt få fler att vilja sälja = fler spel i omsättning :)


GSMHACKER

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 131
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
anonyma bud  kanske därför han reagerar


Tags: