Frispel

sedan 2001

Värde på Williams White Water?

· 11 · 3040

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Hej alla insatta!

Köpte ett White Water för ett gäng år sedan (en våt dröm som gick i uppfyllelse för övrigt)

De sista åren har intresset falnat dock till följd av flyttande kors & tvärs samt en förändrad livssituation. Dessutom sprack en kondensator då jag skulle byta lite lampor och fixa iordning det förra hösten, men jag fick hjälp av er via forumet (TACK ÄN EN GÅNG!) och fick tag på en reparatör. Skamset nog måste jag erkänna att jag skulle återkomma till honom efter årsskiftet för att han skulle komma hem & laga det. Årsskiftet 2009/2010...

I somras fick jag ett ultimatum att om jag inte fixade flippret innan årsskiftet "ska det ut ur mitt hus" (citat från min sambo som var mycket tydlig med vilket årsskifte hon åsyftade) Jag har fortfarande inte fått tummen ur...

Med anledning av detta tänkte jag nu sälja spelet till en polare men har ingen aning om vad det kan vara värt. INNAN försäljning ska jag låta rusta upp det så att det blir i juste skick.

Jag vill känna att jag inte "blåser" polaren men att jag ändå ligger vettigt i prisnivå. Om flippret trots allt är värt 20 lök vill jag inte avyttra det för 5 (om man säger så)

För övrigt hoppas jag kunna finna kontaktuppgift till reparatören igen (om han fortfarande är intresserad av att laga det trots att jag återkommer först ett år senare...)

Så mina frågor till er är vad som är en lämplig prisnivå och om flippret kan ha tagit skada av att ha stått oanvänt i ett års tid?

Tacksam för svar!


/Ulf, Mölndalspöjk som efter ett tag i exil återvänt till hemkommunen ;-)


PS. Fluktade igenom några andra trådar först och kan INTE förstå varför somliga missunnar COCS att ha en massa flipper ståendes. Det är väl hans ensak? Jag är snarare avundsjuk på honom. Jag har inte ens plats för ett... DS.


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Ett WW ligger väl i prisklassen 11-13k beroende på skick


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Du har nog plats för ett spel, men det är uppenbarligen inte du som är herrn i huset.:-)

Det som kan ta skada av längre lagring (du talar inte om, hur det har lagrats, så jag räknar med torr lokal med plusgrader) är att backup-batterierna kan börja läcka ut syra på cpu-kortet.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Hmm... Det gäller att välja sina strider (har även ett trumset inhyst i vår lilla boning...)

Helt korrekt som du räknade med dock DAH. Flippret har varit (och är) placerat, som sig bör, mitt i blickfånget mitt i vardagsrummet, med andra ord inomhusklimat.

Jag anar att backup-batterierna är de 3 återuppladdningsbara som sitter något ned till vänster på back-boarden? Det ena av dem ser ut att ha läckt en aning, men inget droppande är synligt.

De verkar sitta ganska stadigt. Kan man ta bort dem för hand med milt våld eller finns det någon "spärr" någonstans?

Om det inte framgått med önskvärd tydlighet så är jag den ultimata definitionen av uttrycket "tummen mitt i handen"


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Vid närmare flukt visade det sig att bara ett var återuppladdningsbart. Med hjälp av INK's inspirerande mening är de nu loss alla 3 (och på god väg till en miljöstation).

Det högra av dem hade läckt litegrand, men som ovan skrivet, inget droppande. Någon annan del av flippret jag bör oroa mig för?


matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Tags: