Frispel

sedan 2001

Nybörjare köpa Fish Tales

hedghog

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
  • Stad: Tallinn
För att skriva ett litet avslut på mitt letande och första köp så blev det i veckan TAF beställt från italien och "pinballrestore". Får se om allt är i utlovat skick och om jag får taggad tand....

Isf finns det nu avsatt plats för 3-4 flipperspel i huset.... :-)

Fortsatt gäller om någon har FG hör av er direkt.... Cash-is-king som det heter....


Patrikh

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 686
    • Visa profil
  • Stad: landskrona
En liten varning när man köper från Italien.

När de säger att spelet är "mint" condition. Så är det som ett normalt svenskt utställarspel.

När de säger super condition så är det som ett dåligt svensk spel med endel fix och slitage.

När de säger good condition. Då är det som ett skrot spel här.

Om dom säger bad condion. Då ska man nog va glad om där är någon färg kvar på spelplanen.

Bara ett tips från mig:-)
« Senast ändrad: mars 26, 2011, 14:34:04 av Patrikh »


hedghog

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
  • Stad: Tallinn
Ja det ska bli intressant att se vad som kommer fram...

Enligt utsago har han: bytt samliga gummin, bytt DMD, bytt trasiga lampor samt rengjort och vaxat spelplanen.

Av det jag såg på bilderna verkar det vara samma slitage på spelplanen som de andra addams jag kikat på. Dvs vid, stolen, samt runt bokhyllan.... Jag såg ingen färgändring runt magneterna...

Ska bli kul att se om detta stämer och vidare att göra en total shopping själv om lusten faller på.


Rastaman

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
    • Visa profil
  • Stad: Viskafors
Håller med Patrikh. Fick hem 2 spel från italien precis det ena skulle vara HUO och mint cond. Stinker rök 14000 spelade spel. Spelplan i nyskick va inte riktigt så. Hade gjort iordning det. Gammla gummin typ 20 lampor behövdes bytas och säkring till flasher bränner. Det andra hade no burnt connectors satt kablar lödade på  kontakterna på power kortet. Det e billigt i italien men man får vad man betalar för


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
tack för info om italien. kan vara bra att veta.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det är inget konstigt att Italien-spelen luktar rök - det gör alla spel som stått på ett café eller en bar.

Det är inte gott, men har inget med Italien att göra.

Några av alla spelen jag köpte från Liseberg för flera år sedan luktade också väldigt mkt rök, men det var innan rökförbudet.

Röklukten försvinner efter ett tag, fäll upp spelplanen och låt det vädra :-)

EDIT:
Prova med Ammoniak i en skål inne i spelet och låt det stå...
« Senast ändrad: april 01, 2011, 02:24:21 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
hört på bussen, diskussion mellan två flippersamlare "fick hem en italienare. han var i uselt skick och stank av rök gjorde han också"


Carlsson

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
  • Stad: svalöv skåne
är det inte ättika som brukar användas på ett fat
för att ta bort röklukt.


hedghog

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
  • Stad: Tallinn
Jag får se till att få hem det först och sedan använder jag mig av tipsen för röklukt om det luktar om det...


Tags: