Frispel

sedan 2001

Jersey Jacks Wizard of Oz

kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge

rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Visst är det snyggt, lite LSD-tripp över färgexplotionen och alla detaljer, ungefär som CV. Man ska väl betänka att det är Premium-spelet på bilderna, lite lyxigare och lite mer grön metall alltså.

Övre spelplanerna är riktigt snygga, tycker jag, särskilt den vänstra. Huset på den högra ser lite billigt ut och jag fattar inte hur det ska kunna snurra utan att skrapa i hyddorna till höger? Sen har jag inte sett TOTO-knapparna i höger outlane förut, kan vara en kul grej.

Mina gamla klagomål:
- hur kan man göra ett wide body-spel med så få skott att sikta på från nedre flipprarna?
- övre flippern tillför verkligen ingenting, såvitt jag kan se, allt man kan skjuta med den går att träffa nerifrån

Nytt klagomål:
- högra trädbumpern står helt oskydad ut mot spelplanen, det kommer bli många fina sdtm/höger outlane från den (lex Paul Stanley).
- den blåa plastväggen är inte det vackraste jag sett, vaffan?!

edit: länkarna verkar inte funka, sen heter visst lyxversionen av WOz "Emerald City Limited Edition".
« Senast ändrad: maj 31, 2012, 12:15:14 av GGG »
Gustav GillberG
+46 709826701


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Men det som verkligen är intressant har vi ju inte fått se så mycket av ännu...skärmen!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Själv tycker jag att DMDn räcker alldeles utmärkt för det den är till för - poäng- och informationsförmedling - allt annat är ju ändå endast för medspelarens förnöjsamhet och blir bara extrakostnader i onödan.

Efter första gången lär alla "fina" animationer och filmer mer än 1-2 sekunder långa på WoO klickas bort av spelaren ändå.

Men jag var en av dem som tyckte att mobil med färgdisplay var onödigt - och nu har man smartphones så utveckling kan ju vara bra också.  ;-)


rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Problemet idag är ju att man kan få en 50-tum TV, Full HD för samma pris som en LED-display 128x32 pixlar...

Så jag tror nästan att det är en kostnadsbesparing åt andra hållet att köra på LCD ;)
Robert Bjärmyr


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det är förstås ett annat sätt att se på det - många har ju undrat om Stern tänker byta till LCD som simulerar DMD nu.


rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Yes, var själv inne på den svängen först... Såg en 22-tummare (med DVD-spelare i) för 999:- ... En VGA adapter/converter kostar inte många tjugor heller att bygga.  

Men ska det vara true så ska det! ;)
Robert Bjärmyr


rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
...ovanstående var på Netto, kan tilläggas.
Robert Bjärmyr


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna

CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Läckert.........så snyggt med LEDarna som växlar färg....allt blått , allt grönt
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Snyggt!

Liten parantes: Inte helt förtjust i det vita ljuset som LED'arna ger, man ser att det är multi-LED'ar. Däremot var det riktigt coolt när allt växlade färg! :)
Robert Bjärmyr


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Lite väl mycket bling. Men amerikanarna gillar väl det. Och den där TVn i backboxen?


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Bling tycks ju sälja, annars skulle inte Stern lägga energi på dekaltrimstrams, eller hur? Och det är det ju inte bara amerikaner som tycks uppskatta...


Tags: