Frispel

sedan 2001

Jersey Jacks Wizard of Oz


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Hade hoppats på att de skippade foton på playfieldet och istället hade kört mer egenritat/cartoonish stil.
Istället för foton av t.ex. häxan så kunde de cartoonat till henne lite som med Keanu i JM:
http://www.ipdb.org/showpic.pl?id=3683&picno=22049

Gillar TZ-vibbarna på bumperområdet nedanför vänster outlane och snurran i mitten där insertsen blir mindre och mindre.

Hoppas att trycket blir riktigt bra också och att det inte blir ful-rastrigt som vissa Sternspel har blivit på sista tiden.

Spelet ser ut att bli skönt plottrigt med alla detaljer:
http://www.pinballnews.com/games/wizardofoz/81.jpg


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Nu är ni negativa. Jag tycker faktiskt att spelplansgrafiken är det första på länge som har fått JJP/WOZ-aktien att stiga lite efter ett länge pågående fall.
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Äsch, klart att man är lite överdrivet negativ - när man väl spelar sedan kommer man inte att tänka på det på samma sätt som när man får en högupplöst PDF uppkörd i ansiktet - men det är ändå lite tråkigt att ingen vågar köra den gamla stilen.


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
Tycker att artworken är grym och när den blir satt i sin context (i maskinen med blinkenlights) så tror jag alla tvivlare vinns över.

Det ser ut att vara ett riktigt finkorningt raster dom tryckt med, inte det som Stern använde på t.ex Tron, modell busshållplatsreklam.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Stern kör med dekaler nu så även där blir det "normal" kvalitet. Ska bli kul att se hur bra trycket håller jämfört med tidigare teknik.


perjim

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
  • Stad: Mjölby
Ser ju fränt ut...
« Senast ändrad: april 06, 2012, 10:55:06 av perjim »



EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Skum sak den där ePlate(TM!).
Här är lite mer info:
http://venturebeat.com/2012/04/18/dynamics-launches-its-potentially-disruptive-eplate-payment-system/

Utan att egentligen förstå vad det handlar om så skulle det förvåna mig om det där blir en framgång.
Tror nog att "mobiltelefonbetalning" är nästa stora grej istället. Tyvärr troligen helt utan anonymisering/integritetsskydd.


JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Jag håller tyvärr med dig EZL. Mastercard och VISA kommer aldrig "ge bort" någon del av rena kortbetalningar till någon annan. Alla uppstickare som inte har någon annan stor plattform att jobba från tror jag kommer bli totalt överkörda av dessa två. Mobilbranchen har ju dock en helt egen plattform att använda och dom har redan lyckats ta ganska stora delar av mikrobetalningarna i lite större sammanhang som t.ex. bussbiljetter och annat.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås


SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
För att fortsätta OT ang betalning så har jag ett spel utställt där jag monterat en koddosa för betalning via SMS (som normalt används till toadörrsöppning mm).
Funkar perfekt och  ingen nät eller gsm uppkoppling behövs.

Enda haken är att tjänsteleverantören tar 18-20% av intäkterna. Grr!


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall

granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Det ser galet coolt ut. Är det någon i Sverige som beställt ett som ska ställas ut?


Tags: