Frispel

sedan 2001

Jersey Jacks Wizard of Oz

ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Känns lite som en kul ide men ganska orealistisk förutom i hemmamiljö.
Med tanke att merparten av ha ganska säregen stil när vi spelar och den sladden får nog vara himla lång för att överleva en spelkväll..
Vid en icke helt förnöjsam drain så brukar vi alla stå still vid spelet och sucka lite eller ....brukar bli en fin klapp och krigsdans a'la gangnam( eller hur man nu stavar det) style med vissa inlagda krumsprång och ovårdat språk.
Så för egen del hade dom utan typ blåtand överlevt kanske 2 spel ....


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag skulle enbart se positivt på hörlurspluggar på utställda spel. Då skulle man bara behöva ha med sig ett par bra hörlurar med volymkontroll (är nog bättre än att det byggs in en kontroll i spelet).
Som det är nu, i en spelhall eller på en tävling med många spel igång, så dränks ljudet från spelet man spelar på.
Då kan det bara bli bättre att, oinskrängt, kunna höra "sitt" spel när man spelar.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
var nu ikväll förbi Arne på Gameroom.se och kände och testade WOZ. Jag tycker allt de har lyckats bra med spelets konstruktion. Det känns gediget och välgenomtänkt rent konstruktionsmässigt.

Spelplanen har en del intressanta toys och snygg ljusdesign. Regelmässigt kan jag inte uttala mig efter några krediter.

Jag tycker allt att det lovar gott.


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Arne länkade ett galleri med högupplösta bilder på WoZ från sin Facebook-sida. Ser ju trevligt ut under spelplanen. :-)
https://www.dropbox.com/sh/74py8hons9jdt7u/ybE3H_odOl


Lawner

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 115
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Undrar vad det liret väger.

Känns lite sådär med en bladfjäder till flipperknapparan. När allt annat ser så datoriserat och dyrt ut.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
När jag spelade det på PAPA16 så kändes det onekligen som en riktig tung leksak. Krävdes lite kraft för att nudgea det. Det stod iofs på en heltäckningsmatta också har jag för mig. Svårare att göra slidesaves då. :D


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Såg precis att det säljs något som kallas "Pre-Production Playfield"
http://www.pinballsales.com/shop/pc/viewPrd.asp?idproduct=151&adminPreview=1
"To be used as wall hang/artwork. Not to be used in actual game." Jag gissar på att det är en sådan jag har fått, men vad är skillnaden mot "riktiga" playfields? Är kvaliteten sämre eller är dat kanske några hål som är borrade på fel ställe?
Någon som vet?


Tags: