Frispel

sedan 2001

Serviceautomater???

Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Vem står bakom dessa i GBG? Var på Star Bowling i helgen och skulle köra lite...  Blev besviken på skicket på de utställda spelen. Gissar att dom inte drar in så mycket. AFM hade kass myntmek och tog inte emot mynt, Psiderman var kass i sandman och släppte inte loss kulorna. Tråkigt när man vill gynna utställda flipper.


küngen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det skall vidarebefodras till den som sköter spelen.


ellroy

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
  • Stad: Rävlanda
Attacken tar fortfarande inte emot pengar.
På Spiderman så är Sandman konstant öppen men släpper kulorna iaf.


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Åter igen trasiga spel när vi var på star bowling. Myntmecken på AFM funkar inte och sandman fortfarande kass. Verkar inte vara någon som bryr sig om spelen drar in pengar, hur svårt kan det va? Lika bra att dom slänger ut spelen eller tar in spel där utställaren sköter dom.
« Senast ändrad: januari 10, 2011, 20:07:30 av Zzimba »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Äsch, ni kan lika gärna komma på en av mina övningskvällar som jag har varje vecka - inte ens 6 mil till 50+ spel.  ;-)


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Det gör vi gärna INK, var en härlig upplevelse att kika in i din lokal sist jag var där. Har du flyttat nu eller har du kvar samma?
På Fredag skall jag återigen ner till Star Bowling med ett tiotal kunder. Hoppas att spelen är i bättre skick då.
Är dom inte det kan Peter på Star lika gärna skippa dom.


küngen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Zzimba: spelen är åter igen lagade. Problemet på star är att alla automater använder sig av poletter UTOM flipperspelen. Poletterna fastnar i myntsilarna och man får åka dit och pilla ut dom.

Sen om du tror att man kan hålla spelen helt felfria när dom står utställda och påslagna sju dagar i veckan så får jag tyvärr göra dig besviken.


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Så flipperspillene står med feil 90% av tiden fordi dere ikke gidder erstatte innkastet med ett som kan returnere polettene? Ja da har man all rett til å bli besviken.


küngen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Are: vad får du 90% i från?
Spelen hålls efter så gott det går. Det är endast myntsilen afm som strular.


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Ja du Küngen...  Inte har jag behövt köpa poletter till de andra spelen som står där (allt från air-hockey till onkel sam, boxboll, skeeballspel och basketbollspel). Det går alldeles utmärkt med en vanlig 10-krona som man växlar till sig i myntautomaten brevid. Möjligt att det är unika fungerande myntmeckar, men det betvivlar jag. Fixa en myntsil som funkar istället. Borde ju löna sig redan efter ett par kvällar om det går att spela på spelskrället.
Senast körde vi i alla fall 4 -5 olika spel som glatt svalde tior, så du har nog lite fel där.
Vill du sen vara tyken över att man som kund anser att spelen skall vara i spelbart skick... tja... det är din business, men kanske inte så lönande om det inte funkar. Jag förstår varför dom oftast är avstängda när man kommer dit. Inlägget var bara information i all välmening, men det verkar som det togs som elak kritik. Dålig stil.
« Senast ändrad: januari 12, 2011, 21:31:27 av Zzimba »


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
By the way...  Sandman funkar fortfarande dåligt...  inte myntsilens fel


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
Fördelen med en ofungerande myntsil är att man minimerar slitaget på spelplanen iallafall ? ;)


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
küngen:
Postad 2010-12-06 AFM myntmek fel
Postad 2011-01-08 AFM myntmek fel
Postad 2011-01-10 AFM myntmek fel
Postad 2011-01-12 "Poletter/myntsil er problemet. Vi vet om det men gjør inget annat enn å ta løs polettene"

Kan ikke lese noen rapport i denne tråpden at det er fikset mellom postingene over. Hvor mange % av tiden mener du dette er?

Jeg syntes det er litt merkelig måte å drive butikk at man vet om noe så enkelt som et dårlig innkast, bevisst ikke fikser problemet, og til sist blir irritert når noen påpeker feilen dere allerede kjenner godt til.



Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Tack "are",
Det är just det som är märkligt. Och sen får man irriterade påhopp för man påpekar felen. Inte en utställare av spel som känns riktigt seriös, men , men var och en har ju sin uppfattning om vad servicegrad innebär. Jag hade i alla fall varit mer rädd om mina kunder,men alla har väl sin syn på hur en business skal skötas. Jag besöker stället ifråga ett par gånger i veckan, både privat och inom jobbet, och det har varit dåligt varje gång. Har en familjemedlem som jobbar där och har god kontakt med ägaren. Mina inlägg har varit i bästa välmening för att såväl utställare som operatör skall tjäna på att ha spelen uppställda. I annat fall kommer det inte att stå flipperspel där länge till tror jag, det finns andra nöjesmaskiner som kan ta emot mynt som lönar sig bättre.. Är väl inte direkt den reklamen man vill ha för vår hobby som vi försöker få nya utövare av?
« Senast ändrad: januari 13, 2011, 02:30:35 av Zzimba »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag har läst inläggen här och tänkte bara göra en liten kommentar.

küngen har drivit lite utställarverksamhet bredvid sitt vanliga jobb. Han har skaffat flera nyare spel och köpt in bättre äldre spel eller låtit renovera äldre spel.

Som jag förstått det så håller han sedan en tid tillbaks på att överlåta utställarverksamheten till en annan person (vet ej vem). Jag vet inte arbetsfördelningen mellan honom och den nya personen, men det verkar ju inte fungera riktigt bra - ännu. Eller så har jag fel här.

Ett tag var i varje fall ganska många här i Göteborg 'lyriska' över att det fanns nyare spel utställda som också var i bra skick.

Hoppas att det kan bli så igen.

Om nu det i första hand är en myntsil som krånglar, borde det vara lätt att fixa :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: