Frispel

sedan 2001

EPC 2011

Pal · 172 · 19552

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Nejdå, det var lite blandat i speluppställningen. Bland annat ett EM, Fathom, Buck Rogers samt Olympic Games (1984).


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Sverige blev kvalsjua i lagspelandet och missade slutspelet med 2 (eller kanske 1) poäng - vi fick 52 och 6:an hade 53, 5:an 54.
« Senast ändrad: mars 21, 2011, 08:30:34 av INK »


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Djävla MIC. :-P Klart jag vet att Classic-EM var i Sverige, jag var ju fan där o vann på två av kvalspelen, men gick ändå inte vidare. :-O

INK:
Fan vad skumt att avgöra på blandade maskiner, eller hur? Men det klart, sen är ju fransoserna ett konstigt grodlårsätande och vitlöksdoftande folk. ;-)
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Väldigt lite vitlökdoft i helgen, men desto fler gamla Gottlieb och DE-maskiner.

Som vanligt var det gott om sticky flipper och ont om nyrenoverade diton - till förmån för LED-kits och allehanda mods. Neråt Europa minskar man instället på spelets lutning när flipprarna blir svaga. Sticky flippers ihop med detta gör det slaskvänligt och svårspelat för oss som är vana vid snabba spel med fräscha flipprar.

På JM i kvalet kunde jag ha två kulor på höger flipper - föra ut handen en halvmeter ut från knappen och tillbaka utan att flippern rörde på sig. :-)


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det var i singelslutspelet. Jag fick dra en lott ur en hatt, och där stod det Fathom. Tack för kaffet. Sista kulan var plunge - bumprar - ut. Påtår?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Men det är bara att bita ihop och inse att man måste prestera även på dessa maskiner. :-)


Edit: Alltså inte Fathom med plunger->Bolltråg utan enligt inlägget ovan.
« Senast ändrad: mars 21, 2011, 13:08:39 av INK »


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Terminator=)trodde inte du kom ihåg det;)Slurp,bira,slurp;)  


Tags: