Frispel

sedan 2001

SM eller BDK som hemmaspel?

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Var har du fått infon från att Spiderman bara tillverkas för U.S.A. och Canada? Jag menar inte att du har fel, utan undrar bara var du läst det.

Såvitt jag vet, så uppfyller spelen RoHS, förutom displayen, eftersom det är en DotMatrix och den får inte säljas i EU på nya spel. Därför har EU-spel en dioddisplay och ett annat DriverBoard.

LotR LE/SE har gamla WhiteStar-systemet från Sega och det har ingen chans att uppfylla RoHS. Detta system används inte på spel från och med PotC.

EDIT:
Introt verkar ha varit med WPT -> PotC.
« Senast ändrad: november 29, 2010, 23:55:21 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Citera
en annan fråga vilket som har högst andra hands värde, kan inte minnas att jag sett nåt beg BDK ute? för förr eller senare lär du väl vilja byta eller sälja det du nu väljer.  


Ja det är ju också intressant, speciellt om man köper ett NIB så vill man ju gärna att andrahandsvärdet ska vara högt så att man får ut så mycket som möjligt vid en försäljning. Men jag har heller ingen aning om vad ett Batman kan tänkas gå för idag?


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
"Var har du fått infon från att Spiderman bara tillverkas för U.S.A. och Canada? Jag menar inte att du har fel, utan undrar bara var du läst det"
Jag läste det på Stern´s sida:Game will be available in USA and Canada (only) beginning in mid-summer 2010.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Citera
Såvitt jag vet, så uppfyller spelen RoHS, förutom displayen, eftersom det är en DotMatrix och den får inte säljas i EU på nya spel. Därför har EU-spel en dioddisplay och ett annat DriverBoard.


Det här var nyheter för mig.
Vad är det för skillnad på en DotMatrix gentemot en dioddisplay? Att det innebär att det är mindre mängd "gift" antar jag då det är RoHS som det gäller, men hur är det med livslängd? Reparations-svårighet? Pris? Ljuskvalititet?

När infördes regeln?
Om man har ett DotMatrix-spel, är det möjligt att byta ut det mot en dioddisplay utan problem?
Ger det här problem med tulleriet/miljöverket/polisen om man privatimporterar ett spel/resverdelsDotMatrix från USA?


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ezel

Se denna postning:

Om nya DMD-displayer
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: