Frispel

sedan 2001

Pris terror!

Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Är riktigt ny med det här på flipper och har en del funderingar om priser, trodde först att denna sidans "spel" sida var ett bra ställe men insåg snart att priserna som ligger där för "pris i bra skick" oftast är baserat på gamla värderingar många år tillbaka då dom flesta spel jag sett gått för det dubbla som står där. Hur gör man..suck...
Winners dont use drugs


GNN

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Jag är i samma situation, jag utgick från SFS rekommendation för I500 men vet inte om jag har sagt mitt köpepris för lågt eller för högt nu...


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Ja kanske skulle gå att uppdatera den funktionen så priserna hölls aktuella, typ nollställas för varje år eller liknande..
Winners dont use drugs


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Den här är kanske något mer uppdaterad ..
Prisbild
Skulle väl kunna vara ännu bättre , men man får en liten bild i alla fall.. Sen ska man väl ta priserna med en liten nypa salt då jag antar att det är begärt pris som står i listan..


Patrikh

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 686
    • Visa profil
  • Stad: landskrona
Tyvärr är det inte många priser som stämmer på den listan.

Ska man ha ett DMD spel så börjar priserna på 12 000:- och sen finns det ingen övre gräns. Finns en del spel som ligger lite lägre typ Gilligans,hurrican och partyzone


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Her er et bra, ganske kurant tips:
klikk på eBay Sales Summary
Selv lagrer jeg denne i excel, og siden filtrerer jeg fram spillet jeg vil kjøpe. Så filtrerer jeg også opp et par andre spill som er solgt med kjent pris fra samme marked (eks sfs forum). Når jeg har disse prisene er det lett matematikk å finne pris for den nye også. Pleier stort sett å stemme veldig bra, også i Sverige.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Priserna har stuckit iväg kraftigt senaste året.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Priset man betalar för ett spel skall väl styras av vad man själv är beredd att betala och inte efter vad som står i någon lista?

Att försöka hålla en lista aktuell är nästan omöjligt då markanden/utbudet är ganska liten och prisbilden ändras fort. Det går ju inte att jämföra flipperspel med tex begagnade bilar.
I fallet bilar är det ganska lätt att få fram ett ca pris på en Volvo 960 från -99 som gått 14000 mil.
Att säga exakt vad ett TOM skall kosta är inte lika lätt.
Quit playing with the clock!


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Priset styres selvklart kun av hva man er beredd att betala.

Problemet -og det tråden handler om- er når de som IKKE har kjennskap til priser, skal handle flipper. På mange måter ikke noe annerledes enn å kjøre rundt i en by man aldri har vært i.

Da trenger man noe å navigere etter. En GPS eller for flipperpriser, en statistikk. Hva pleier det som skal  kjøpes å selges for?

Nåa man har gjort det så er tiden kommet for egne vurderinger og tilpassninger mot lommeboken.



PapaD

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
Sen undrar jag om inte prisena är säsongsberoende? De var iaf MYCKET lägre i somras. Och flipper känns helt rätt under den mörka tiden på året.
/PapaD


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jo det är svårare att sälja flipper på senvåren och sommaren då folk vill var ute ibland kolhydraterna.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: