Frispel

sedan 2001

S: BALLY, Eight Ball Deluxe, 1981, (ganska) komplett och (hyfsat) bra

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Visst var jag snäll och inte okynnesbjöd? Mest för att jag lagt alla mina pengar på ett TSPP idag.  ;-)

Och här har vi "baksidan" med att ha en auktion, även om priset inte började under vad COCS uppenbarligen tyckte var ett ok pris för sitt spel (5.200 kr) så hamnade det långt under de 10.000-15.000 kr ett spel i detta skick lätt skulle inbringat på eBay.de.

Det dröjer nog ett tag till innan gemene flipperman i Sverige börjar inse vad dessa gamla fina spel är värda. :-)


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tror att INK och MS har konspirerat och efter mina postningar hackat ihop en jäkla massa gnäll som tog ned mitt självförtroende till nära 0, vilket gjorde att jag sänkte priset från MS erbjudna 7.000 kr till 5.200 kr, ENBART för att jag var rädd för tjäran och fjädrar som det talades om :-)

Nej, jag är mkt nöjd med resultatet och hoppas MS tar spelplanen till en viss lackgubbe.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Haha, nejdå. Men jag har ju redan ett EBD med fin spelplan - behöver bara ett glas till det då mitt är svårt flagat. Vill ju inte slakta ett spel bara för att ta glaset.

Får hoppas att CPR gör EBD-glas nästa år.

Och du får trösta dig med att detta spel kommer att stanna hos MS och få den omvårdnad det behöver. ;-)


JT

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag gav mig heller inte in i budgivningen pga andra classic köp som har tärt hårt på ekonomin :( ... men priset var ju helrätt :)

Får invänta mitt Fathom ist. & ev. embryon... :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Att det ska behövs äldre människor för att få upp intresset för dessa spel...  ;-)

Men jag trodde faktiskt att JG skulle ta chansen att skaffa sig ett classic nu när tillfälle gavs.


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
COCS: Du må nok avslutte 12:00 for å få skikkelig fart på budene. 20:00 var jeg opptatt med andre ting... naida, måtte skoja litt jeg også :P Mine penger har gått til IJ og WW i det siste, så dårlig timing også for meg.

Gratulerer MS med flott spill :)


 


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ja, man kanske skulle förvarna eventuella köpare:

Gött folk - sälj era döttrar och spärra kärringarnas kontokort - om 3 månader kommer jag att sälja mitt flipperspel!


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Nja for meg så er det vel mer "hey, konton har nok penger!!" *kjøpe* eller "Fan, ikke nok penger!!" :)


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
MS

Du har glömt uppdatera din 'köpes-önskelista' :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Det var allt skönt att jag äntligen fick tag i ett exemplar. Mitt tjat på Ole att sälja har ju inte hjälpt, envist har han sagt nej varje gång. Men nu så ska det få stå vid mina andra Ballyspel.

JT, är Embryon tyskt utan kretskort?

COCS, uppdatering kommer, skönt att kunna bocka av önskelistan :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag köpte ett fransk Paragon, som jag byggde om till den riktiga versionen, d v s med tre flipprar nertill på spelplanen, istället för den fransk-tyska versionen med bara två flipprarn nertill.

Kompisen som jag sålde det till har i princip bara hållit hårt i det spelet, men sålt andra.
Det spelet var ett behagligare ex än mitt Paragon.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: