Frispel

sedan 2001

S: BALLY, Eight Ball Deluxe, 1981, (ganska) komplett och (hyfsat) bra

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej

Det verkar som att jag ibland gillar att skapa diskussioner :-) Jag har ganska många spel som jag inte har tittat på närmare, utan bara har en viss grundläggande uppfattning om. Jag borde naturligtvis inte skrivit ngt om skicket i annonsen före jag hade synat det ordentligt, så som jag gjorde igår.

Igårkväll i samband med att jag lade in bilderna på SFS, skrev jag en uppdatering, i mitt tycke, ganska utförlig beskrivning av det som jag fann värt att påpeka OCH jag gjorde en revidering av första postningen för att ta bort ’felaktig’ info. Om ni ser på tiden för ändringen gjordes revideringen ungefär samtidigt som jag lade in postningen med bilderna. Detta för att slippa just tjära och fjädrar :-)

Hade spelet funnits på BLOCKET så som det ofta brukar vara, hade det antagligen funnits en halvbra bild eller i bästa fall 3 st. och en kort intetsägande beskrivning, samt en säljare som inte kunnat ge särskilt mkt info alls. Nu har ni fått alla detaljer utlagda och vet väl ganska exakt vad det handlar om.

Vad jag syftade på med ’orört’, är i första hand att spelet inte vandrat runt hos en mängd olika personer som gjort en massa klantmek och dåliga reparationer, typ lött sönder korten, klippt i kablaget, skarvat med eltejp och dragit extra mystiska kablar, etc. Spelet har stått hos en familj i Göteborg, Örgryte sedan ca 1988. Dom visste inte ens hur man tar av glaset, vilket jag fick göra, för det var fullt med damm och ett vitt pulver över hela spelplanen - då dom fortsatt spela med torkade vita gummiband. Dom hade köpt spelet av en firma i Halmstad. Jag kan inte förstå varför apron skulle vara utbytt, men det är ju onekligen inte en likadan som på flyern.

Jag skrev både i fredags och igår att efter bilder blivit tillgängliga, så går det bra att ändra eller ta bort sitt bud, samt att grundpriset ändras till 5.200 kr.

Det är för övrigt mkt intressant att konstatera att kunskapen om detaljer och skick på 30 år gamla spel är så här stor, så att vissa personer hamnar i chocktillstånd p.g.a. mina vilseledande beskrivningar (detta är ett skämt). Jag hoppas att MS chock snart lägger sig :-)

Nästa gång tror jag att jag skriver inget alls om skicket, utan lägger bara ut bilder.

Som tidigare angett, det går alltså bra att inspektera spelet i min lokal om ni ringer och bokar.

Kan den som lägger bud också ange om ni vill ha de gamla Bally-benen eller de nytillverkade, tack!
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45



MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Vad jag reagerade på var hur två pytte pyttesmå slitagemärken på spelplanen kunde bli spelet på bilderna. Med den förhandsinfon du gav lät det i mina öron som det faktiskt skulle vara betydligt finare, så lite vilseledande tycker allt jag att det var. Men skit samma, du har gett en förklaring och vi har nu bilder att utgå ifrån.

5200 kr inkl. nya ben


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Syntes "Postad 2010-11-28, 22:45:11" er et bra eksempel på en veldig god annonse :)

"Postad 2010-11-25, 18:48:42" er også helt fin, men et stort unntak for alle opplysninger som senere er korrigert. Det burde ikke ha vært åpnet for noen budgivninger heller. Mitt valg ville være å ikke starte tråden før innlegget jeg nevnte først.

Håper det var synspunkter som kan ha en verdi ved  senere salg :)



COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
MS

Jag förstår mkt väl att du tycker så.

Jag vet att du har fantastiskt fina Bally-spel som är väldigt svåra att hitta i sådant skick. Detta spelet är ju tyvärr inte så bra. Har du möjlighet att komma och titta före onsdag kväll? Jag kan visa spelet även på dagtid om du har vägarna förbi Gbg imorgon eller på onsdag.

Det vore tråkigt och pinsamt om du efteråt upptäckte annat 'konstigt' eller kanske skicket inte motsvarar dina förväntningar.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Jag behöver inte se spelet live. Nu har jag fått en rättvis beskrivning och utförliga bilder på spelet. Så det är alldeles tillräckligt för mitt deltagande i auktionen. Så jag är inte rädd för några otrevliga överraskningar.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ang. hämtning av spelet efter auktion:

Jag har fått två frågor om när spelet behöver hämtas. Svar är att det går bra att hämta fram till årskiftet eller däromkring. Men ju tidigare dess bättre - det påverkar dock inte priset.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Overlay för skadade partier av spelplanen:

Om man har tänkt sig att renovera spelplanen och låta klarlacka den, så kan man använda valda delar av overlayen som finns på bif. länk.

http://cgi.ebay.com/Bally-Eight-Ball-Deluxe-Pinball-Playfield-Overlay-EBD-/130460356380?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e600b0f1c
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
IKVÄLL KL. 20:00.

Förtydligande eller kalla det tillägg, men detta är inga ändringar av vad som redan sagts:

Just nu är budet 5.200 kr från MS.

Nya bud skall vara minst 100 kr över och även fortsatta bud därefter. Jag skriver det för att få bort beteendet att skriva t.ex. 5 kr åt gången, vilket jag anser är oseriöst.

Den som vinner auktionen kan hämta spelet efter ö.k. dock senast i samband med helgerna runt årsskiftet. Skall inte spelet hämtas tämligen omgående, så vill jag ha 1.500 kr i handpeng inbetalt snarast efter och resten vid hämtandet.

Avslut av auktionen är kl. 20:00 ikväll, men som tidigare angett, så kommer auktionen att förlängas med 3 minuter efter varje nytt bud tills dess att det passerat gott och väl minst 3 minuter och man kan då antaga att inga nya bud kommer.

Bud skall läggas här i tråden och inte via e-mail. Jag är på bio ikväll och kommer inte att kunna svara på frågor eller se vad som händer här.

Den som 'vinner' kan gärna maila mig sitt tel.nr och önskemål om hämtning, tack!

Hoppas nu att allt går bra.

Glöm inte att trycka på ’Refresh-knappen’ så att sidan uppdaterar sig med senaste budet. Det är tiden som står på SFS som gäller och inte Internets Atomur :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45




MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Tack för det klena motståndet, vad jag har letat efter ett EBD.

COCS, jag hämtar och betalar gärna i helgen. Lördag vid 12-13 tiden? Ringer dig imorgon.

Tack!




COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hrmm... Bara toppglaset kunde jag sålt för över 2.000 kr och de nya benen kostar över 700 kr. Jag ändrar mig och vill inte ha auktion idag, utan tar och testar eBay istället. Om det nu var ngn som trodde det var sant, så var det bara ett skämt. Jag kan nu konstatera att d0nutZ, trots 2 dagars förbereredelser förlorade den extremt utdragna tuffa kampen mot MS, som gick fram brutalt och krossade d0nutZ genom att direkt kontra med ett bud på över 100 kr. Detta måste ha slagit psykiskt hårt mot både d0nutZ och alla andra som hade tänkt att bjuda, för efter det blev det fullständigt vakuum på SFS i en hel timme :-)

Jag tycker det var himla kulatt MS fick ta hand om spelet och jag kan redan se hur det skall återfå sin forna glans bland MS andra fina Bally-spel. Ännu gladare är nu Ole på P4P som sade sist jag talade med honom: - Du kan vell selja spelet till Markus, så jag slipper höra honnom tjata på mej varje gång :-D Detta var inte illa menat av Ole, utan han skoja lite...

Markus, jag är bortrest från fredag kl. 15:00 till söndag kväll. Du får gärna hämta spelet imorgon torsdag eller på fredag före kl. 13:00. Ring mig imorgon torsdag f.m. om du vill ha spelet innan jag åker bort.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: