Frispel

sedan 2001

Kommande Stern spel spekulationer.

DDH · 156 · 25529

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Det verkar ju som om nasta spel skall bli Tron, men vad skulle ni vilja se efter det?

Det var snack pa Sterns FB sida om ett Transformers flipper, och dom fragade om vi foredrog att basera det pa den tecknade serien eller tredje filmen. Nu var ju den andra filmen katastrofalt dalig, men TF kan anda lampa sig till ett flipper. Fast Avatar och Tron har ju stora robotliknande leksaker oxo.

Det kommer en ny Bond film nasta ar och det hade varit trevligt. En annan trevlig licens hade varit ett Bond flipper baserat pa sextiotals filmerna. Lite sadar retro coolt i designen fast modernt flipper. Kanske special edition versionen kunde gora detta.

Ett Halo flipper hade varit kul och kunde se fantastiskt bra ut i art designen.

Zelda flippret blev ju aldrig av och det kunde vara en kul licens nu.

Jag tycker det ar battre att satsa pa tidlosa designs, eller designs som funnits ett bra tag.


young_geroge

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hade jag fått välja fritt hade det nog varit ett boxningsspel eller kanske ett på tvserien Entourage.

Varken Tron, Halo, Zelda, Bond eller Transformers är något som intresserar mig direkt.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Tyckte Ole antydde att nästa STERN-release har "musik-tema" snarare än film ?
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Metallica vore kul
"-Where is my base?- I wanna jam!"


Spinal

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
  • Stad: Angered
ska bli himmla kul ifall tron kommer, det var en av mina favorit filmer :) nu antar jag att spelet kommer vara baserat på den nya tron filmen dock, fast nog kan den va bra den med.


SNK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
  • Stad: Ekero
The Hobbit lagom till filmpremiären 2012 vore kul.

Vill gärna ha ett med skräcktema, typ Freddy.

50tals tema med fina bilar och brudar.

Gangster tema, varför inte köpa rättigheterna till Kingpin.


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Jag tror Tron skulle kunna vara häftigt. Och likaså rockband som AD/DC, Metallica eller Kiss. Allra heslt Kiss då förstås. En uppdatering från 70-talsspelet. :-D

Freddy har ju redan gjorts, lika gangstertema. Sopranos är ju ett utav de bästa spelen Stern gjort, enligt mig iaf.

Men jag håller med om att ett 50-talstema, med kanske Marlilyn Monroe, James Dean, Elvis, Jerry Lee Lewis, Chuck Berry mfl. skulle vara coolt. :-) Fan vilka snygga artwork med alla bilar o sånt det skulle kunna bli. :-)
Eller varför inte ett George Barris-flipper, när vi ändå drömmer. :-D
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
freddy finns redan. likaså gangster tema med sopranos. tvdata-spels tema typ zelda eller halo tror jag inte på, två helt olika målgrupper.
rocktema tror jag på men som jag skrivit tidigare, kör nåt band som inte kostar skjortan att licensiera, dvs hellre ramones eller motörhead än metallica eller acdc.

hobbit vore nåt, att gomez och teamet bakom lotr fick jobba vidare och köra det som en slags uppföljare på lotr skulle kunna bli ett av tidernas bästa...

annars kanske nån filmlicens som fortsätter o fortsätter att dyka upp i olika varianter typ alien eller predator-serien kanske vore nåt, eller varför inte då, alien vs predator.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det vore ju kul om Stern, vid sdan om de licensierade spelen, tog fram ett eget d v s utan licens. Williams lyckades ju bra med det på 90-talet och jag tror att det skulle funka även för Stern idag.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


perjim

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
  • Stad: Mjölby

roadrunner

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Avesta
Varför inte ett spel med Predator eller från Aliens. Alien har ju många filmer att hämta story från.Eller hur coolt skulle det inte vara med ett spel med Predator´s gubbar lite här och var. Vilket dröm spel för mig...


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Jag väntar fortfarande på mitt Hellraiser flipper..  Pinhead är ju given som flipper-nemesis.  Kopiera trunken från TOM och sätt dit "lament configuration" plus "pillar of souls" som roterar i nåt hörn  :)   de blir fint det!


perjim

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
  • Stad: Mjölby
Predator vore ju asballt ....filmen från 87 tilllhör ju en av dom bästa genom tiderna :-)  men kanske inget som säljer lika bra som spidernan och Batman men det vore tufft:-)
« Senast ändrad: november 23, 2010, 12:03:23 av perjim »


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Citera
Det vore ju kul om Stern, vid sdan om de licensierade spelen, tog fram ett eget d v s utan licens. Williams lyckades ju bra med det på 90-talet och jag tror att det skulle funka även för Stern idag.

Håller med om att det skulle vara kul. Fick för mig att Big Buck Hunter var ett eget påhitt men nu när jag kollar upp det så bygger det visst på ett datorspel. Så trist.
Både 50tals-tema och gangster-tema låter som bra grunder för licenslösa spel. 50talaren kräver tyvärr troligen lite person och musiklicenser för att bli riktigt bra då copyightlagarna konstant flyttas fram för att 50talsmusiken inte ska bli public domain.
Ska vi vara riktigt difusa när det gäller licenslösa spel så vill jag ha lagom glättiga cartoonish flipper som gärna går i grönt. Tänk No Good Gofers, Super Mario Bros. :D
Annars vill jag se ett fett flipper om Andra världskriget :D

Det tråkiga med licensspel är ju att även om själva flippret kanske är roligt så kan licensen sänka både det kommersiella värdet och ägandesuget ändå. Själv äger jag ett Johnny Mnemonic och det är ju inte så kul att visa upp som möbel precis :-)

I licensväg så tror jag att ett James Bond som spänner över hela serien skulle kunna vara både kul och sälja bra. Massvis med olika leksaker, scener och bossar att leka med.

Mupparna gillar man ju men om det är kommersiellt gångbart vette fanken.

Någon Call of Cthulhu licens, typ brädspelet Arkham Horror är ett riktigt önskeflipper.
« Senast ändrad: november 23, 2010, 13:06:31 av EZL »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Johnny är ju alldeles förträffligt estetiskt för vardagsrumsanvändande. Mitt står givetvis där. :-)


Tags: